"המטרה כבר סומנה"

מעצר אברכי גור: "למשטרה יש דעה קדומה נגד החסידים"

עו"ד פיני פישלר דורש לסגור את תיק החקירה נגד ארבעת העצורים מחסידות גור באשדוד, שנחשדו בהטרדת חברי קהילת הגר"ש אלתר, בעילת "חוסר אשמה" וזועם על פרסום סרטון המעצר (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
המעצר (צילום: דוברות המשטרה)

כשלושה שבועות אחרי מעצרם המתוקשר של ארבעה חסידי גור באשדוד בחשד להטרדת חברים בקהילת הגר"ש אלתר ושחרורם לאחר החקירה ללא כל ערבות, הגיש עורך הדין פנחס (פיני) פישלר תלונה למשטרה על התנהלותה בפרשה בצירוף דרישה לסגור את התיק נגדם בעילת "חוסר אשמה".

במכתב ששיגר הוא טוען כי "מדובר בתלונת סרק, חסרת כל בסיס ויסוד". הוא מזכיר כי מדובר באנשים שזו הפעם הראשונה שהם נקראים לחקירה. "אנשים יראי שמיים, נורמטיביים, נקיי כפיים. אנשי משפחה למופת ואבות לילדים".

עו"ד פישלר מציג שלל טענות חמורות, ובהם: העובדה שלא הציגו לעצורים את צו החיפוש, וערכו את החיפוש בבתיהם ללא 2 עדים. בנוסף, התבקשו לחשוף את סיסמת הטלפון הנייד ללא שהוצג להם צו בית משפט או החתימו אותם על הסכמה לבצע חיפוש במכשיר הסלולרי שלהם.

בנוסף, מאשים עורך הדין כי החוקר דחק בהם לחתום על עדותם לפני שנתן להם זמן לקרוא אותו בדקדקנות. לטענת חלק מהעצורים, אפשרו להם להתייעץ רק עם עורך דין מהסנגוריה הציבורית, ולא עם עו"ד שלהם.

לסיום הוא מתרעם על פרסום סרטון המעצר, סמוך לסיום חקירתם. "למה ומדוע מוצג סרטון החיפוש בפרהסיה? קבל עם ועולם? על מה ולמה? האם זו התפארות עצמית על גב מרשי? האם אין בכך משום רתימת עגלות לפני הסוסים?".

הסרטון המדובר (צילום: דוברות המשטרה)

"האם אין בכך משום מעשה רתימת עגלות לפני סוסים? האין בכך משום הדלפת חומרי חקירה? האין בכך משום מרמס זכויות מרשי דק עד דק? נשאל: מה ביקשה המשטרה להראות בציבור? מדובר במעשה חמור הדורש בחינה והסבר".

פישלר טוען במכתבו כי יש בפרסום הסרטון משום "להראות אודות דעה קדומה של המשטרה כלפי מרשיי, כאלו המטרה כבר סומנה".

לסיום הוא מביע פליאה על כך שהמשטרה ייחסה לכל החשודים את אותם האשמות במדויק כמין 'העתק הדבק', מציע לערוך עימות בין האברכים למתלוננים ודורש לסגור את תיק החקירה בנימוק של חוסר אשמה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "המכתב התקבל ונשיב למכתב. אין אנו נוהגים להשיב לפניות למשטרה באמצעות התקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר