האיטיות בפתיחת המוסדות

המועצה לשלום הילד: "אי פתיחת הלימודים בכיתות הגבוהות, זו פגיעה רגשית קשה בתלמידים"

גורמי מקצוע במערכת החינוך הכללית, שהשתתפו בדיון שנערך בכנסת, סיפרו על הנזק הגדול שנגרם לבני הנוער מכך שעדיין לא הותר לחזור ללימודים במתכונת הרגילה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
דיכאון. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בדיון שנערך היום (שני) בכנסת, על אי פתיחת מוסדות הלימוד בכיתות הגבוהות, אמרו נציגים מארגוני בתי הספר והמועצה לשלום הילד, כי הדבר פוגע באופן קשה - רגשית וחברתית - בילדים, וכבר העלה את אחוזי הנוער בסיכון.

תחילה הביע משרד הבריאות את עמדתו, באמצעות ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד, שאמרה: "כל הדיונים נוגעים לכל שכבות הגיל, ועושים מאמצים לראות איך פותחים לאורך זמן. לא חכמה לפתוח, ולמחרת לסגור".

"אם מערכת החינוך במקום הראשון, אז משרד הבריאות תומך בכך", הפתיעה ד"ר אפללו. "זו החלטה של קבינט הקורונה. הכל זו החלטה של הריבון, כי אם פותחים את זה, אי אפשר לפתוח דברים אחרים. בתחלואה של גילאי 6-10 אנחנו רואים עלייה קלה, עלייה שבשליטה. וממחר כיתות א' וב' חוזרות לכיתות מלאות וגם החורף בפתח".

לדבריה, "הכל חשוב, אבל צריך קצת לחכות עם כיתות ז'-י'. יש עלייה בכיתות א'-ד', וזה לא אומר שלא עשינו נכון. ההיפך: הכל נפתח בצורה בטוחה, וגם העלייה קלה. עדיין יש שליטה. אם נפתח הכל, לא תהיה שליטה. אפשרנו מפגשים בשטח הפתוח ואנו לא קופאים על השמרים, אבל אנחנו לא רוצים שלא תהיה הדרגתיות ולרוץ ולפתוח את הכל".

הדיון בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

אך מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד ויידמן, הסבירה: "אנחנו מזהים בדידות וחוסר בקשר אנושי עם החברים והמורים שלהם. כיתות ז' נמצאות בסוג של משבר. הם לא פגשו כמעט כלום. הם בני אדם שזקוקים יותר מכל לתשומת לב, ולא בהקשר של מסחר או כי ההורים יכולים ללכת לעבוד".

"אנחנו מדווחים על עלייה בחרדות. השוליים - נוער בסיכון - מתרחבים, ואנו יושבים על סיר לחץ חברתי, שאם לא נפתור את זה נגיע לדברים גרועים יותר. 30% מהדיווחים על ילדים בסיכון ברווחה, מגיעים ממערכת החינוך. אי אפשר לזהות מצוקות של ילדים בלי המסגרות".

עוד הוסיפה מנכ"לית המועצה: "שלחנו לחברי הקבינט ולמשרד הבריאות מה שקורה באירופה, שם כמעט כולם פתחו את מערכת החינוך. באירופה המנהיגים התבטאו שהם חוששים מטראומה אם לא יפתחו את מסגרות החינוך".

צופית גולן, מהנהגת ההורים הארצית, אמרה: "שומעים את התסכול של הילדים, שהוא אינסופי. לא רואים אופק על ילדים אלו. הם נשכחו בבית. אין לגבם כל תכנית או מתווה מתי ואיך ישובו ללימודים. זה גיל ההתבגרות, שלב מאוד רגיש בהתפתחות החברתית והרגשית".

"חלקם, שמגיעים למרחבים הפתוחים בבתי הספר פעם בשבוע, אינם יודעים מי חבריהם. החינוך לפני הקניונים. חינוך צריך לבוא לפני הכל. הילדים הפכו להיות זומבים. כואב הלב לראות אותם. הם מרגישים ריבוע שחור, וכל השאלה אם יפתחו את המצלמה או לא. הצענו מתווים מאוד ברורים למשרד החינוך".

צפו בדיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר