המתקפה על גנץ

ב'יהדות התורה' כועסים על דרעי: דבריו קברו את חוק הגיוס

ש"ס ויהדות התורה מציגות גישות חלוקות לסיטואציה הפוליטית הנוכחית. בעוד הראשונים בטוחים כי כבר החלה מערכת הבחירות, במפלגה האחות חושבים אחרת וכועסים על דרעי שתקף את גנץ (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, דרעי וליצמן (צילום: אלכס קולמויסקי, יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

מתיחות בין יהדות לש"ס, בעקבות נאומו התקיף של דרעי נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ. החשש, אותו מביעים במפלגה האשכנזית, הוא מנזק גדול שעלול להיגרם לאינטרסים החרדיים בעקבות המתקפה חסרת התקדים.

כזכור, יו"ר ש"ס השר דרעי אמר על הקמת ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות, כי "אתמול נפל דבר בישראל; כחבר קבינט ותיק, וכמי שעבד עם שרי ביטחון, אני לצערי יכול לקבוע ששר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים, כשהפך את קודש הקודשים של צה"ל לחלק מתעמולת בחירות פוליטית, תוך חשיפת מידע מסווג באמצעות הדלפות לתקשורת".

על כך התבטאו בישיבת סיעת יהדות התורה, כל חברי הכנסת הבכירים, ברוח דומה. "מה קרה, לדרעי מתערב בנושא?", הם תהו. "מדובר בנאום שחבל שהיה".

"המתקפה הקשה של דרעי, על הקמת ועדת הבדיקה לפרשה שכלל לא קשורה אלינו, תגרום לקבורת 'חוק הגיוס', החשוב כל כך לציבור החרדי כל על חלקיו", טענו ב'יהדות התורה'.

לדברי הח"כים הבכירים בסיעה, "זו היתה טעות גדולה. לא מובן למה חשוב לקבור ככה את היחסים המורכבים והרגישים עם בני גנץ".

המתקפה של דרעי על גנץ (צילום: ערוץ כנסת)

גורם בש"ס, מנגד, מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת': "הם (חברי יהדות התורה. י.כ.) עוד לא מבינים שאנחנו כבר בעיצומה של מערכת בחירות".

"גפני ישב עם גנץ על חוק הגיוס; נו, יצא מזה משהו?", עוקץ הגורם, "הוא הרי לא זז בסנטימטר מעקשנותו לא לקדם את החוק. אפילו מינוי פשוט הוא לא אישר".

לדברי הבכיר מסיעת ש"ס, "יקח זמן, אבל גם לחברים ביהדות התורה יפול האסימון שאנחנו במערכת בחירות, ואין סיכוי לחוק הגיוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר