'הסכמי אברהם'

'אני נרגש': רה"מ נתניהו הוזמן לביקור רשמי ראשון בבחריין

בשיחה שקיים עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין, הוזמן ראש הממשלה נתניהו לביקור רשמי ראשון במדינה, בהמשך לחזית החדשה במזרח התיכון מול איראן וערב הממשל החדש בארה"ב (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הודעתו של ראש הממשלה (צילומים: לע"מ. תמונה ראשית: ארכיון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעדכן היום (שלישי), כי הוזמן על ידי יורש העצר בבחריין לביקור רשמי במדינה, ראשון מאז חתימת 'הסכמי אברהם' לכינון היחסים עם ישראל.

בשיחה, שנערכה אמש, עם הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, יורש העצר המכהן גם כראש ממשלת בחריין, דנו השניים על חיזוק הקשרים בין המדינות.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר מכן: "שוחחתי עכשיו עם יורש העצר של בחריין הנסיך אל ח'ליפה, שיחה שנייה שלנו, מאוד ידידותית".

"שנינו מאוד נרגשים מהעובדה שאנחנו יכולים להביא את פירות השלום לעמים שלנו ולמדינות שלנו בזמן קצר מאוד".

נתניהו כאמור עדכן, כי "לכן הוא גם הזמין אותי לבוא בזמן הקרוב לביקור רשמי בבחריין", ואמר לאזרחי ישראל: "אני אעשה זאת, בשליחותכם, בחפץ לב".

יורש העצר הבחרייני (צילום: משרד ההגנה האמריקני)

ביקור זה יהיה תגמול לביקורו בישראל, בשבוע שעבר, של שר החוץ של בחריין עבד אללטיף בן ראשד אלזיאני, שנועד בירושלים עם נתניהו ועם מזכיר המדינה האמריקני היוצא מייק פומפאו.

כזכור, כחלק מהשינוי הדרמטי במזרח התיכון בעידן טראמפ, הגיעה ישראל להסכמי כינון יחסים היסטוריים עם מדינו מובילות במזרח התיכון, שכינויים 'הסכמי אברהם'.

השיא, כך נדמה, התרחש שלשום כאשר נתניהו המריא מנתב"ג עם ראש המוסד יוסי כהן במטוס פרטי, ונחת בסעודיה לפגישה עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן אאל סעוד.

מלבד הפגישה עצמה, צעד משמעותי לכשעצמו היה העובדה כי ערב הסעודית אישרה את קיום הפגישה, שדומות לה נערכו לפי דיווחים זרים בעבר, אך תחת איפול מכוון.

ההחלטה על הפרסום היתה מכוונת בעיתוי שכזה, כך הסבירו גורמים מדיניים בירושלים, כדי להעביר מסר לנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן ולאיראן: הראשון, מדיניותו במזרח התיכון טרם ברורה, והשניה - אויב משותף של ישראל ו'המפרציות' והמניע העיקרי לברית ביניהן.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר