"עמדה נחרצת"

מקלב: מתווה ניסים מלא חורים, מנוגד לעמדת גדולי ישראל

סגן השר, אורי מקלב, מצהיר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי 'יהדות התורה' לא תתפשר בנושא חוק הגיור ולא תאפשר למתווה משה ניסים לעבור: "מלא בחורים משמעותיים, לא עובדים אצל בג"צ" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה ניסים ואורי מקלב (צילום: כיכר השבת)

ימים סופרים לפני שיחלוף המועד שבג"צ אפשר למדינה לחוקק את חוק הגיור החדש, וברקע האפשרות שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יבקש לאשר את חוק השר לשעבר משה ניסים, סגן השר, אורי מקלב, מבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי 'יהדות התורה' לא תתפשר בנושא הגיורים.

לדברי סגן השר מקלב: "עמדת יהדות התורה הינה נחרצת ועקבית ולא תשתנה בשום צורה, כך שלא תהיה הסכמה לשום פשרה שתיתן לגיטימציה לגיורים שלא על פי ההלכה, לא נסכים לגיורי הקפיצה שנעשים בחו"ל למטרת חוק השבות, מתווה נסים מלא בחורים משמעותיים שאנחנו לא יכולים להתפשר עליהם ומהווה סתירה מוחלטת לעמדת מרנן ורבנן גדולי ישראל".

מקלב הדגיש: "בג"צ רוצה לקבוע שהמדינה תכיר בגיורים רפורמים ואנחנו לא נתן לזה יד, אנחנו לא עובדים אצל הבג"צ ולא נוכל להתפשר בשום צורה, יש לנו בנושא הזה דרך ברורה מקדמא דנא, לא משנה לנו מה התוצאה שתהיה בבג"צ".

משה ניסים בראיון באולפן 'כיכר השבת'

לדבריו: "אנחנו מחוייבים לדרך אותה מתווים לנו גודלי ישראל. בימים האחרונים הובאר נושא זה בפני כל הגורמים הרלוונטים ואף הבהרנו שאנחנו לא חיים בצילו של בג"צ ולא לאורו, לא נפעל לפי מה שהוא יחליט אלא רק על פי הוראות רבותינו".

כזכור, בראיון ל'כיכר השבת', תקף השר לשעבר משה ניסים את המתנגדים לחוק ואמר: "מי שאומר שהחוק שלי נוגד את ההלכה, לטובתו ולמענו ולכבודו, הוא לא קרא את הדו"ח. מי שאומר שזה נוגד את ההלכה - הוא בור ועם הארץ. מי שאומר שזה נוגד את ההלכה הוא בור ועם הארץ, יהיה האיש אשר יהיה.

"יועיל אחד מהם, כתבתי להם מכתבים שיגידו מה ועל מה, הם כתבו עלילות דברים, הרבנים הראשיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר