צפו בתיעוד

גרמניה: איראני השליך בלוק על בית הכנסת

על בית הכנסת של העיר אסן, יידה ביום שישי חשוד בלוק. הוא תועד במצלמות האבטחה, וביממה האחרונה נעצר • "לולא החלונות היו מוגני ירי היה מתרחש אסון גדול" (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מצלמת אבטחה)

עיתון הבילד הגרמני מפרסם היום (שלישי) כי נעצר חשוד, ממוצא איראני, שיידה בלוק לעבר בניין בית הכנסת של הקהילה היהודית בעיר אסן.

החשוד האיראני, בן 37 היה מוכר לרשויות החוק המקומיות. בחקירתו במשטרה הודה כי ביצע את המעשה, אך לא סיפק כל מניע.

הרב שמואל אהרונוב, רבה הראשי של העיר ושליח חב"ד המקומי צוטט בחדשות 12 משחזר את רגעי ההתנכלות: "יום שישי בצהריים, ישבתי בחדר האחורי של בית הכנסת, ולפתע שמעתי פיצוץ גדול".

"תחילה חשבתי שזה מגיע מהרחוב וכשניגשתי לחלון ראיתי שכל החלון מנופץ. מיד ניגשתי למאבטחים הניצבים במקום דרך קבע, שבדקו מיד במצלמות האבטחה וראו שהיה זה אדם לא מזוהה עוטה מסכה על פניו שהגיע עם בלוק גדול וזרק אותו בחוזקה לעבר בית הכנסת".

עוד הביע הרב דאגה: "לולא החלונות היו ממוגני ירי היה מתרחש אסון גדול. כמובן שכל זה דווח למשטרה המקומית שבאו ובדקו את מצלמות האבטחה. להפתעת המאבטחים, תוך כדי הבדיקה הם גילו שבשבת שעברה בשעת התפילה היה מקרה דומה כשהגיע אדם בלתי מזוהה והטיח בלוק גדול לעבר חלון בית הכנסת מהצד השני. במקרה הראשון החלון לא התנפץ ולכן לא גילו את זה עד אתמול".

"כמובן שכל חברי הקהילה, השקטה בדרך כלל, מזועזעים כולם לנוכח גילויי האנטישמיות שהתגלו ומצפים שהרשויות יחקרו וימצאו את מי שעומד מאחורי המקרה ולהשיב את השקט והביטחון לחברי הקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר