דריכות בעיר החרדית

המחאה בביתר עילית: רבני באיאן הורו להפגין - וחזרו בהם

דריכות נרשמה בביתר עילית בשל הפגנה גדולה שתוכננה להתקיים בעיר נגד פעילות המשטרה • בצעד חריג: רבני באיאן הורו לחסידיהם להשתתף בהפגנה - וחזרו בהם (חרדים, בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בכסלו תשפ"א | 24.11.20
המהומה בביתר, אמש (צילום: כיכר השבת)

דריכות נרשמה הערב (שלישי) בעיר ביתר עילית לקראת ההפגנה הגדולה שתוכננה להתקיים הערב בעיר נגד פעילות המשטרה בכל מה שקשור לאכיפת תקנות הקורונה.

בהפגנה הערב היו צפויים להשתתף מאות מושבי העיר, בהם חסידי באיאן שקיבלו הוראה מטעם רבני הקהילה בביתר לצאת ולהביע מחאה חריפה, צעד שנחשב חריג מאד, זאת לאחר שאמש כזכור פשטו שוטרים על חתונה שהתקיימה באחד האולמות, צעד שגרם למהומה גדולה ולעימותים עם השוטרים.

בהודעה שהועלתה לקו הפנימי של חסידות באיאן בעיר נאמר כי "על דעת רבני העיר, ועל דעת רב הקהילה, מתאספים ציבור החסידים, יחד עם יתר הקהילות, לעצרת תפילה שתתקיים על פני רחוב אוהל שרה בעיר בשעה 20:30".

ההקלטה שנשלחה לחסידים

עוד נאמר בהודעה כי "כל אחד ואחד מתבקש להגיע להשתתף בעצרת כדי להרבות כבוד שמים, כולל ההורים שצפויים להשתתף באסיפת הורים בתלמוד התורה של הקהילה בביתר, וכי הציבור מתבקש שלא לנהוג באלימות".

כעבור שעה קלה, שיגרו הודעה אחרת לחסידי באיאן כי "הרבנים דנו בנושא, ולטובת העניין הוחלט לבטל הערב את המחאה, ובהמשך יהיו עדכונים נוספים בנושא לפי התפתחויות העניינים".

עם זאת, כמה עשרות בני אדם, שאינם מחסידות באיאן, כבר הגיעו לזירת ההפגנה ליד תחנת המשטרה המקומית בביתר עילית, אך עסקנים בעיר פעלו כדי לפזרם, בטענה שיש מגעים מול המשטרה.

(צילום: מחאות החרדים הקיצונים)

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', במהלך היום האריך בית המשפט השלום בירושלים ביומיים את מעצרו של אחד המפגינים, החשוד ביידוי אבנים על ניידת משטרה, שהגיעה לפזר את החתונה שנערכה בניגוד להנחיות הקורונה.

במשטרה טענו הערב כי "בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה אודות חתונה שנערכה במוסד חינוכי בעיר ובהשתתפות של עשרות הוזעקו למקום כוחות משטרה. עם הגעת הכוחות החלו עשרות מתקהלים להשליך חפצים לעבר רכב משטרתי וגרמו נזק לרכב, כוחות משטרה נוספים שהוזעקו למקום פעלו לפיזור המתקהלים ולפיזור משתתפי החתונה".

המהומה בביתר, ממצלמת השוטר • צפו (צילום: דוברות המשטרה)

שלושה חשודים נעצרו לחקירה בחשד לתקיפת שוטרים וגרימת נזק מארגן האירוע זומן לתחנה, ומעצרו של אחד מהם, כאמור, הוארך היום.

כזכור, אמש פרצה מהומה גדולה בביתר עילית, כאשר שוטרים שהגיעו לפזר את החתונה, שהתקיימה ברחוב רבי עקיבא בעיר ביתר, נתקלו בהתנגדות עזה. בשלב מסוים, לאחר שעזבו את המקום ושבו אליו בכוחות מתוגברים, אחד הנוכחים החליט להשליך אבן על ניידת המשטרה בה הם ישבו וניפץ לה את השמשה, והוא נעצר.

לאחר מכן הגיעו מפגינים לתחנת המשטרה בעיר, כדי למחות על המעצר של אחד המפגינים, ואליהם הצטרף חבר הבד"צ בעיר הגאון רבי ישראל ברזובסקי, בנו של האדמו"ר מסלונים ורב הקהילה בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר