בפרסום ראשון

כיצד התבטא הרב שך על השממה הרוחנית בנגב?

אופקים החרדית שמרן רה"י הרב שך היה זה שדחף אברכים לדור בה, סבלה בימי בראשיתה משממה רוחנית. כיום הקהילה החרדית שם פורחת ופרוייקט מגורים חדש נבנה בה (חרדים)

הרב שך על רקע המכתב הנדיר (צילום: פלאש 90 | בית המכירות קדמון)

שנת תשל"ו נצרבה בקרב תושבי אופקים כשנה בה הפכה העיר את פניה בעקבות הגעתו של הרב יעקב הורביץ לישיבה שבמקום.

הרב יעקב הורביץ, עד לבואו לישיבת אופקים, עברה הישיבה שינויים רבים, וסבלה מחבלי לידה (ויקיפדיה)

היישוב אז מנה קומץ משפחות קטן והישיבה שכבר הוקמה בתשכ"ג ע"י הרב יוסף גולדנטל לא הצליחה להתרומם.

היה זה ראש ישיבת פונוביז', מרן רה"י הרב שך זצ"ל - שהשממה הרוחנית במקום לא נתנה לו מנוחה.

מרן רה"י הרב שך זצ"ל (פלאש 90)

הוא זה שדחף את הרב הורביץ לקחת על שכמו את המשא ולרומם את קרן התורה בעיר הדרומית.

מאז בואו למקום ריכז הרב הורביץ סביבו קהילה של אברכים יראים ושלמים שתחת הנהגתו של הרב שך העתיקו את מקום מושבם מבני ברק לאופקים והעיירה המנומנמת הפכה לקריה חרדית של ממש עם סמינר וישיבה מצליחים שהיו אבן שואבת לדור העתיד שאט אט קבע את מקום מושבו בעיר.

אך במכתב שמתפרסם כעת לראשונה (באדיבות בית המכירות קדמון) מתברר שנסיונותיו של הרב שך לטובת הרמת קרנה של אופקים, החלו אף קודם לכן בשנת תשל"ב/ד(?).

במכתב הפונה לתורמים ונדיבי עם מבקש הרב שך לעזור ולתרום לישיבה אשר "ממנה יצאו כבר הרבה תלמידים בישיבות הגדולות...וזהו קיום התורה ובפרט בנגב הצפוני אשר רבה בה העזובה...".
המכתב נכתב כולו בכתב ידו, בצירוף חתימה וחותמת, על גבי נייר מכתבים רשמי של קרית הישיבה בבני ברק.
המלצה מהרב שך לישיבת אופקים בנגב הצפוני "אשר רבה בה העזובה". ב"ב, תשל"ב/ד ? (באדיבות בית המכירות קדמון)

עקשנותו של מרן ראש הישיבה עמדה לו ודאגתו הכנה להפרחת השממה הרוחנית בנגב הצפוני ניכרת היום על פני המפה.

כיום מתגוררות בעיר כ -1,500 משפחות חרדיות שאחוז גבוה ממנה הינם אברכים הלומדים בכוללים בעיר.

רוב אוכלוסיית העיר החרדית רכשו דירות יד שנייה במקום, בעיקר בשכונת 'נחלת שמשון' החרדית כמו גם ביתר אזורי העיר. אך בנוסף לכך מאות יחידות דיור נוספות נמצאות עדיין בשלבי בנייה, ונרכשו אף הן על ידי ציבור חרדי. אזורים רבים בעיר הפכו למתחרדים והיד עוד נטויה.

לפרטים אודות הפרוייקט החדש, כנסו>>

באופקים מצויה תשתית חינוכית רחבה שכוללת: ישיבה גדולה, מספר ישיבות קטנות, סמינר לבנות שקולט בנות מכל אזור הדרום וגם מחוצה לו בכיתות העל תיכוניות, בתי ספר לבנות, תלמודי תורה וגני ילדים.

קוטג'ים מפוארים וגדולים

בימים אלו, בלב ליבה של השכונה החרדית הולך ומוקם פרויקט הקוטג'ים הגדולים והיוקרתיים 'המלך דוד' בשכונה החדשה "נחלת שמשון", זו ההזדמנות שלכם ליהנות מאיכות חיים עם חיי קהילה תורניים הכוללים תכנון אדריכלי מדויק לצרכי הקהילה שיאפשרו לכם לנהל אורח חיים משפחתי, חם ואוהב.

התחבורה

המרחק קצר יחסית ממרכז הארץ: שעה בלבד לבני ברק ולירושלים בתחבורה ציבורית, פחות מזה ברכב פרטי. קו הרכבת לדרום, אגב, פעל נפלאות גם בתחום הזה.

התעסוקה

אמצעי הפרנסה מגוונים מאוד וכוללים כמובן משרות רבות בתחומי החינוך בעיר וביישובים הסמוכים. מרכז 'עלה בנגב' מספק עשרות משרות בתחומי החינוך המיוחד לנשות הקהילה. לצד זה, מתפרנסות משפחות רבות ממרכזי קניות ועסקים ביתיים שכוללים שירותים שונים, מכירות של מרבית מוצרי הצריכה מרהיטים עד נעליים, לצד משרות עצמאיות כמו ראיית חשבון והנהלת חשבונות. מפעלי הייטק בבאר שבע, שנמצאים במרחק של נסיעה בת פחות מחצי שעה, מאפשרים לעוסקים בתחום התכנות להתפרנס גם בענף הזה.

ראש העירייה איציק דנינו התבטא בעבר: "אני מאמין שעיר שבה התושבים שמחים לחיות, היא עיר שתהיה תמיד בתהליך של פיתוח וחדשנות. אופקים תהיה עיר בעלת יכולת כלכלית בשאיפה לעצמאות מוחלטת, עיר של איכות חיים וירוקה. עיר המחברת בין תושביה ומלוכדת חברתית, השומרת את מסורת מייסדיה. עיר שנעים להיוולד ולהזדקן בה"

לפרטים אודות הפרוייקט החדש, כנסו>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר