התחלואה החרדית

ד"ר אלרעי פרייס מסבירה את הירידה בתחלואה במגזר החרדי

הירידה בתחלואה החרדית למרות פתיחת מוסדות החינוך; מתווה החתונות; האם יש חיסון עדר במגזר והחיסון שבדרך • ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בראיון לישי כהן (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מסבירה את הירידה בתחלואת קורונה במגזר החרדי בעובדה שלדבריה, בניגוד לדיווחים בתקשורת, במגזר מקפידים על הנחיות משרד הבריאות. צפו בראיון המלא.

במהלך דבריה הדגישה ד"ר אלרעי פרייס כי משרד הבריאות לא מבקש להטיל סגר בחג החנוכה ואמרה: "אני חייבת להגיד שזה לא מגיע ממשרד, משרד הבריאות לא מבקש להטיל סגר בחג החנוכה. משרד הבריאות מסתכל על הנתונים ובודק את כל הדרכים שאפשר בכדי להימנע מלהגיע לסגר. משרד הבריאות לא דוחף לעוצר לילי על כל מדינת ישראל".

"המטרה היא לא להגיע לסגר. אנחנו לא מכוונים לשם, אנחנו לא מנסים למצב של סגר בחנוכה, ממש לא", הדגישה.

באשר לירידה בתחלואה החרדית, הסבירה ד"ר אלרעי פרייס: "אני חושבת שיש אינדיקציות לזה שבמגזר החרדי שומרים על ההנחיות, למרות מה שמופץ בתקשורת. המרכיב השני - זה יכול להיות לאור זה שהייתה תחלואה משמעותית בגל הראשון ובתחילתו של הגל השני, זה גם מה משפיע על היכולת של עוד אנשים להידבק".

לדבריה: "מה שואתי מפחיד זה סקרים שאנחנו עושים במגזר החריד, אנחנו שואלים 'אם הילד שלך לא ירגיש טוב מתה תעשה איתו', מעל 50% מההורים אומרים שלא ייקחו אותם לבדיקה, ובאמת חשוב מאוד להיבדק - אם רוצים לשמור על הערים ירוקות".

הייתי נזהרת להגיד 'חסינות עדר', זה עוד לא המצב גם אם יש הרבה אנשים שחלו", הדגישה ד"ר אלרעי פרייס.

ראש שירותי הבריאות הוסיפה בנושא פתיחת מוסדות החינוך במגזר החרדי ואמרה: "כשאנחנו מסתכלים על הנתונים יש עליה בתחלואה במגזר החרדי בקרב הילדים, זה לא גרם לעליה משמעותית כמו ב'זמן אלול', רואים עליה בשיעורי התחלואה בגילאי 10 עד 19".

צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר