פרופיל

כתבה שניה בסדרה: היהודי שינהל את הסגל של הנשיא ג'ו ביידן

יהודי נוסף שמצטרף לממשלו של נשיא ארה"ב הנבחר, הוא רון קליין, שישמש כראש הסגל. הנושא בתפקיד, מחזיק בידיו עוצמה רבה והינו למעשה עוזרו הקרוב ביותר של הנשיא. כתבה שניה בסדרה • פרופיל (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
רון קליין עם הנשיא לשעבר אובמה (צילום: סוזה פטה, הבית הלבן)

כתבה שניה בסדרה: יהודי נוסף שמצטרף לממשלו של ג'ו ביידן הוא רון קליין בן ה-59 שנבחר לתפקיד ראש הסגל. הנושא בתפקיד ראש הסגל מחזיק בידיו עוצמה רבה ומשמש למעשה כעוזרו הקרוב ביותר של הנשיא.

קליין בעל ניסיון רב וכיהן בתפקיד ראש הסגל של סגן הנשיא אל-גור ושל ביידן עצמו כסגנו של אובמה. קליין היה אחראי בין היתר על הכנת את מועמדים דמוקרטים שונים לעימותים טלוויזיוניים. בנוסף, כחלק מתפקידו בממשל אובמה מונה לטפל בהתפרצות נגיף האבולה בשנת 2014, ניסיון שיתרום לו בהתמודדות מול משבר הקורונה.

בדומה למזכיר המדינה המיועד אנתוני בלינקן, גם קליין בוגר אוניברסיטת הארוורד, וסיים את לימודיו כמצטיין המחזור.

נראה, כי קליין שגדל במשפחה יהודית פשוטה יחסית בעל רקע מסוים במסורת היהודית, קליין סיפר לאחרונה שאת קריאת התורה לבר המצווה שלו נאלץ ללמוד פעמיים עקב מחלתה של אמו שגרמה לדחיית האירוע.

ההזמנה לבר המצווה של רון קליין

קליין, הנשוי לנוכרייה, מספר, כי על פי הסכם עם רעייתו, הוא מגדל את בניו כיהודים ואף העניק להם שמות מסורתיים, חנה, מיכאל ודניאל. למרות שהוא מקפיד שלא להציג מוטיבים נוצריים כאשר אמו היהודייה בסביבה, קליין נוהג "לחגוג" עם משפחתו חגים יהודים נוצריים כאחד.

התייחסות מעניינת של קליין למסורת היהודית אפשר למצוא בשיחה שקיים עם חברי קהילתו לפני חג הפסח האחרון, בה השווה בין מגיפת הקורונה ובין מכת בכורות, לדבריו "מכת בכורות הייתה סוג של מגיפה שהכריחה את היהודים להישאר בביתם, מה שמוכיח לנו שסגר בבית אינו דבר חדש והתרחש בהיסטוריה העולמית".

ביחס לישראל, התבטא קליין לאחרונה, כי "מחמם את ליבו לראות את שיתוף הפעולה בין הישראלים לפלסטינאים במאבק בקורונה, אך הוא חושש כי המתח שיוצרת המגיפה יוביל בהמשך להסלמה בין הצדדים"

קליין הדמוקרטי לא היסס לתקוף את נתניהו על תמיכתו בממשלו הרפובליקני, תוך שהוא "מאשים" את טראמפ בתמיכה בקבוצות אנטישמיות. לנו נותר אלא לקוות כי שיתוף הפעולה עם ישראל ישתפר בהמשך.

יהודי אחר שכיהן בתפקיד ראש הסגל של הנשיא, הוא רם עמנואל, שהיה ראש הסגל של אובמה. עמנואל עשוי לשוב לזירה והוא מתמודד כעת על תפקיד שר התחבורה בממשל ביידן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר