20 משפחות ללא בית

מלכה מצאה את ירושת הסב במחסן השרוף

תוצאות שריפת הענק בשכונת רוממה בירושלים: 20 משפחות נשארו כרגע ללא בית, ותושבים רבים שבתיהם נפגעו קשה נזקקים לעזרה. אחת מהם מצאה נחמה, בירושה שניצלה • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

20 משפחות, המתגוררות ברחוב סורוצקין בירושלים, עדיין (רביעי) לא חזרו לבתיהן, שנפגעו קשה מאוד בשריפת הענק שפרצה במקום אתמול לפנות בוקר.

עיריית ירושלים, באמצעות חבר המועצה אלחנן (נני) גרוסבוים, עושה מאמץ רב שעד שבת כולם ישובו לדירותיהם. לצד הנזק הרב שנגרם, יש מי שהתרגש מאוד ממה שנמצא בין המחסנים, הרכבים והחפצים השרופים בחניון הגדול.

מלכה, תושבת המקום, שאל ביתה הגיעו עובדי העירייה כדי לנקות את קירותיו המפוחמים מהעשן, ירדה היום למחסן השרוף שבבעלותה, כדי לראות מה נותר לה מכל מה שאחסנה בו.

בשהייתה במחסן, היא נדהמה: הירושה שהותיר לה הסב, הרב קראוס ז"ל, לא נפגעה. מדובר ב...אוסף מספריים, שהיה שייך לסב, שבחייו ניהל חנות ברחוב מאה שערים בעיר.

כשהוא נפטר, הוא הוריש לנכדתו מלכה את כל המספריים, שיקרות בעיניה מאוד גם בשל נדירותן ובעיקר בשל הערך הסנטימנטלי הרב עבורה ועבור כל בני המשפחה.

"הכל נשרף", היא מספרת ל'כיכר השבת' בכאב: "היו פה את כל הדברים של הסוכה, וגם מכונת תפירה עתיקה שעלתה באש, אבל אחרי שחיטטתי באפר ובשברים במשך דקות ארוכות, גיליתי שהירושה שקיבלתי מסבא נשארה שלמה".

במקביל, כאמור, תושבי השכונה מתמודדים עם הנזק העצום שגרמה השריפה - שבנס נפצעו בה באורח קל שבעה איש בלבד. ה'מפלס', המחבר בין שורת הבניינים, נסגר מחשש לקריסתו, בשל היותו תקרת החניון שנשרף.

האזהרה מפני קריסה

עובדי חברת החשמל עסוקים בסידור התשתיות שנשרפו בבתי התושבים, שרבים מהם נזקקים לעזרת אגף הרווחה בעירייה; כמו גם לחסדי תרומות, שעבורן הוקמה קרן צדקה מיוחדת בפיקוח רב השכונה הגר"פ הורוויץ.

צפו בתיעוד

איש חברת החשמל בעבודתו
החניון השרוף. פעם היו פה מחסנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר