החיסונים בדרך

פרופ' חזי לוי: "לא יהיה סגר יזום בחג חנוכה"

מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר כי מקדם ההדבקה גבוה מידי, ומביע אופטימיות בעקבות החיסונים: "מעריך שלא יהיו תופעות לוואי קשות רבות" • לדבריו, לא יהיה סגר יזום בחנוכה (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי הבהיר הערב (רביעי) במסיבת עיתונאים וירטואלית כי לא יטילו סגר יזום במהלך ימי החנוכה, כפי שהטילו בחגים האחרונים.

הוא הבהיר כי נתוני התחלואה גבוהים, ויש כיום 15 ערים אדומות. "מקדם ההדבקה עומד היום על 1.06, כלומר גבוה מהמגמה שקבענו במתווה היציאה מהסגר".

לגבי החיסונים, אמר לוי כי למעט סנונית קטנה, מרביתם יבואו לישראל במהלך חצי השנה הראשונה של 2021. כעת, מנהלים דיונים איזו קבוצת אוכלוסייה תחוסן קודם.

"נביא לארץ חיסונים שכולם עברו אישורים קפדניים ובדיקת תופעות לוואי. אני מעריך שלא יהיו תופעות לוואי קשות רבות, אבל אנחנו נבדוק ונדאג שיגיעו חיסונים שיעברו את כל האישורים".

בהתייחסות למתנגדי החיסונים הרגיע מנכ"ל משרד הבריאות כי לא יחסנו בכפייה. "נבוא, נסביר ונדבר אל לב האנשים למנוע תחלואה והדבקה ולהחזיר את גלגלי המשק לפעילות איתנה".

על פתיחת המסחר אמר: "לפי החלטת הקבינט, נפתח פיילוט שייערך בין שבוע לעשרה ימים, ב-15 קניונים לפי פרמטרים שקבענו. לשמור על תו סגול, לזהות את הנכנסים לראות אם יש תחלואה. אנו מעצבים כעת את הפיילוט לשווקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר