מחנך ושליח

אבל בחסידות: זקן חסידי חב"ד נפטר בגיל 98

הרב ראובן צבי יהודה (הירשל) פייגלשטוק, מחנך ותיק ושליח חב"ד במונטריאול, נפטר היום בגיל 98 • היה שליח במשך 40 שנה, והרבי מליובאוויטש מנע ממנו לפרוש מתפקידיו (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך JEM)

שליח חב"ד, הרב ראובן צבי יהודה פייגלשטוק, נפטר היום (רביעי) והוא בן 98 בהסתלקותו. בחסידות חב"ד אומרים כי היה זקן החסידים.

היה ממייסדי קהילת חב"ד ומוסדות חב"ד במונטריאול, קנדה, בשליחות האדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש. הותיר אחריו משפחה עניפה, אלפי תלמידים ומושפעים מיובל שנות חינוך והשפעה.

נולד בוינא למשפחה שלא הייתה חסידית, אך כאשר נמלטו בעקבות השואה, נכנס ללמוד בישיבת תומכי תמימים של ליובאוויטש.

היה שליח חב"ד וניהל את מוסדות החינוך המקומיים במשך יותר מארבעים שנה. בהזדמנות סיפר כי בשלב מסוים הרגיש שעול השליחות וניהול בית ספר יהודי כבד עליו. הוא נסע לרבי. הרבי שאל אותו מי יחליף אותו בתפקידו. הרב פייגלשטוק השיב במשיכת כתף כי אינו יודע.

הרבי חייך חיוך רחב ואמר: "חמי אמר פעם שהשעה שלאחר חצות היא שעה לא מוצלחת. אבל עד כדי כך? אם הייתי יודע מראש לשם מה מבקש אתה לראות אותי לא הייתי מאפשר זאת. המשך בתפקידך ויהיה בהצלחה". הרב פייגלשטוק, כמובן, לא עזב את תפקידו, עד לפרישתו מניהול בית הספר בשנת תשנ"ג.

רעייתו נפטרה לפני כחמש שנים. בנו, מנחם מענדל נפטר בשנת תשס"ח.

הותיר אחריו את ילדיו יבדלחט"א: הרב יוסי מארגנטינה, שטערני גרייזמן מקראון הייטס, רבקי טייטלבוים ממיאמי, הרב אברהם מונקובר, חיה מדלי מיוהנסבורג, הרב שניאור זלמן ממונטריאול, הרב שלום בער מלוס אנג'לס, דבורה לאה דוידסון מפיטסבורג, הרב אתר יהושע מלוס אנג'לס, נכדים ונינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר