"יש קשר טוב"

עסקנים ורבנים: אסור לנו להתערב במינויים בתוך המשטרה

עסקנים ואישי ציבור חרדים ששוחחו עם הרבנים, הביעו תרעומת על ההתערבות של גורמים חרדיים במינויים בתוך המשטרה, וזאת על רקע הדחתו של ראש יחידת מרכז שיטור חרדי בבירה (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ניצב דורון ידיד בהקמת יחידת מש"ח, בינואר 2020 (צילום: דוברות המשטרה)

אישי ציבור חרדיים ששוחחו עם רבנים וגורמי קהילה בכירים בציבור החרדי, הביעו תרעומת על ההתערבות של גורמים חרדיים במינויים פנימיים במשטרה.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', הוחלט על העברתו של ראש מרכז שיטור חרדי, רב-פקד יגאל יעקובוב, ובעקבות כך פעלו מספר עסקנים וגורמים חרדיים, בין באמצעות שליחת מכתב עם משות רבני שכונות לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בו הוא מתבקש להתערב בהדחה ולהשיב את יעקובוב.

בדבריהם, מתחו הללו ביקורת קשה נגד ההתערבות במינויים הפנימיים של המשטרה, מחשש שהדבר יפגע קשות ציבור החרדי. "כמו שאנחנו לא רוצים שיתערבו לנו במינויים פנים קהלתיים, כך אל לנו להתערב במינויים פנים משטרתיים" התבטא אחד הרבנים.

הגורמים הבכירים ציינו כי כיום יש קשר הדוק בין המגזר החרדי, על עסקניו ורבניו, לבין משטרת ירושלים, כאשר למרות החיכוכים שישנם מידי פעם, הקשר הוא טוב ורציף.

הם מציינים את מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד שמאז כניסתו לתפקיד מיקד פעילות בטיוב הקשר שבין המגזר למשטרה.

ל'כיכר השבת' נודע כי מפקד המחוז הנחה למנות כבר בימים הקרובים קצין שיטור קהילתי להמשך תפעול היחסים בין המגזר למשטרה. הממ"ז הנחה למנות לתפקיד קצין בעל יחסים מעולים עם הציבור החרדי, וביקש לוודאות שהשיח הקיים ימשיך ולא יווצרו פערים בשטח, מהתקופה הקצרה שהתפקיד לא אויש.

כמו כן, ניצב ידיד הציב את הקמת המש"ח (יחידת מרכז שיטור חרדי) כיעד על מנת להגביר ולהנגיש את שיתוף הפעולה עם הציבור החרדי שמהווה ציבור חשוב בירושלים. במשטרה הבהירו כי הערוצים שנפתחו עם המגזר ישמרו לטובת כל הצדדים.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד אישר בשיחה סגורה, כי רב-פקד יגאל יעקובוב הוזז מתפקידו כמפקד יחידת מרכז שיטור חרדי וזאת בשל שיקולים פנימיים של המשטרה.

בשיחה סגורה עם בכירים במחוז ירושלים הבהיר המפקד כי ברחוב החרדי יש שמועות לא נכונות לגבי עתיד היחידה. לדבריו, לא רק שהיא לא תיסגר - אלא היחידה אף תגדל. "אני הקמתי את היחידה לפני שנה", אמר ידיד. "היחידה חשובה לי. הקשר עם הציבור החרדי חשוב לי. בסופו של דבר, החרדים הם חלק מאיתנו".

הוא הבהיר בצורה נחרצת, למרות הטלטלה במחוז ירושלים, כי יחידת מש"ח לא נסגרת. "בימים הקרובים אמנה מ"מ ובהמשך יהיה מפקד קבוע למרכז השיטור החרדי. העובדה שהזזנו את יעקובוב לא יפגע בפעילות היחידה. זו יחידה חשובה, זו יחידה שמביאה לקשר החשוב עם הציבור החרדי ולשיח ישיר איתם. אני רוצה לחזק את הקשר הזה.

"מדובר בציבור חשוב ביותר שראוי שיקבל שירות הראוי לו ולכן הוקם המש"ח. ככל שיהיו שינויים בפיקוד היחידה אין בהם כדי לפגוע בטיפול ובקשר ובמרקם היחסים עם המגזר החרדי בירושלים וביעדים שהוצבו על מנת לשפר את הנושאים המטופלים במגזר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר