הפרויקטור בתדרוך ראשון

פרופ' נחמן אש: יונפק 'דרכון ירוק' למחלימים

פרויקטור הקורונה נחמן אש, אמר בתדרוך ראשון שקיים לתקשורת, כי מנקודת מבטו הקורונה תהיה פה לפחות עוד שנה, במקרה הטוב, אך סיפק גם בשורה טובה • צפו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: משרד הבריאות)

פרויקטור הקורונה נחמן אש, הצהיר הערב (חמישי), "מודיע כאן שנייצר לאזרחי ישראל דרכון ירוק שיגדיר אנשים בסכנה פחותה להדביק או להידבק".

"כבר בימים הקרובים נעביר לקופות החולים למעלה ממיליון בדיקות לביצוע, על בסיס בדיקות הסרולוגיות נדע מי אינו בסכנת הדבקה והוא יקבל דרכון ירוק. את הדרכון יקבל גם מי שהחלים מהמחלה. הרמזור יהיה לא רק לגבי אזורים אלא גם לגבי אנשים".

"תהיה מפת רמזור מלאה שתהיה זמינה לכל אדם, שקלו היטב את הצורך להיכנס לאזורים אדומים במפה", הצהיר אש.

"לצערי, יש גם אנשים חסרי אחריות, שמהווים סכנה לכולנו. אלה שמתקהלים, שלא עוטים מסיכות, שעורכים אירועים המוניים. רוב העם עומד על המשמר, המיעוט שמזלזל – מסכן את כולנו", אמר הפרויקטור.

הוא הזהיר, כי "סגר שלישי בהחלט על הפרק תלוי בנתונים ותלוי בנו, הנתונים משקפים את ההתנהגות שלנו וכרגע הנתונים מדאיגים. מקדם ההדבקה גבוה מאחד וגם מספר החולים גבוה והיום הגענו לאלף".

"אין מקום לשאננות! בתי הספר מתחילים להיפתח, מחר בבוקר יחל פיילוט קניונים ושווקים. עלולה להתרחש הידרדרות שתוביל לסגר. כראש מגן ישראל לא אהסס בעתיד להמליץ על סגר ארצי אם נידרש לכך", הצהיר אש.

"אנחנו נערכים במרץ למבצע חיסונים ארצי אבל זה ייקח עוד זמן ונכונו לנו עוד ימים קשים. יש מי שחושב שהקורונה אוטוטו מאחורינו אבל הנחת העבודה שלי שהקורונה תהיה כאן בשנה הקרובה. חיסון יעיל יהיה פה רק באמצע 2021 ואולי אף רק בסוף 2021", אמר אש שנראה רחוק מאופטימיות.

"עלולה לחול התדרדרות שתוביל לסגר נוסף, ולא אהסס להטיל אותו, אי אפשר להגדיר נקודה מדויקת של מספר כזה או אחר, נבחן על פי קצב ההדבקה ועל פי מספרי החולים עצמם ונצטרך להחליט מול המצב הקיים", אמר הפרויקטור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר