אבי הפצצה האיראנית חוסל

באיראן הפגינו: נקמה על החיסול - שתל אביב תישרף באש

בהפגנה בטהרן הציתו דגלי ישראל וארה"ב • בשלט שהחזיק מפגין נכתב בעברית: "נקמה פירושה שתל אביב תישרף באש" • באיראן טוענים: המדען שחוסל עסק בחיסון לנגיף הקורונה (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא איראן חסן רוחאני (Amir Levy/FLASH90)

יממה לאחר החיסול הדרמטי של המדען האיראני, מוחסן פחריזאדה, מי שנחשב ל'יעד מספר 1' של המוסד הישראלי והוגדר כ'אבי הגרעין האיראני', מפגינים יצאו לרוחבה של העיר טהרן וקרא לנקמה.

באורח נדיר, המפגינים הניפו שלטים בעברית. על אחד השלטים נכתב: "נקמה פירושה שתל אביב תישרף באש". כמו כן, המפגינים שרפו דגלי ארצות הברית וישראל.

בינתיים באיראן טוענים כי פחריזאדה היה עסוק בייצור חיסון לנגיף הקורונה. שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, טען כי פחריזאדה עמד בראש ארגון למחקרי הגנה וחדשנות שהיה לקראת השלב הראשון של הניסוי בחיסון הקורונה.

בהרוז קמאלודי, דובר סוכנות הגרעין האיראנית, טען היום כי: "כל הסימנים מראים שישראל עומדת מאחורי חיסולו של פחריזאדה, ומאחורי תקיפת המתקן הגרעיני בנתנז".

תיעוד: זירת החיסול של מוחסן פחריזאדה

בתוך כך, בזמן שבישראל שותקים אחרי החיסול, מפקד כוח אל-קודס של משמרות המהפכה, איסמאעיל קאאני, מאיים על ישראל: "האויב אינו מעז לנהל מלחמה נגד איראן כמו גברים, ואולם סופה של ישראל מתקרב".

מוקדם יותר אמר נשיא איראן, חסן רוחאני, כי: "העם שלנו נבון יותר, ולא ייפול בפח של המשטר הציוני. איראן בוודאי תגיב למותו של המדען שלנו בזמן הנכון".

שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, אמר לאחר החיסול כי: "טרוריסטים רצחו היום מדען איראני בכיר. המעשה הפחדני - עם סימנים ברורים למעורבות ישראלית - מראה על חרחור מלחמה על ידי פושעים.

"איראן קוראת לקהילה הבינלאומית - ובמיוחד לאיחוד האירופי - להפסיק עם המוסר הכפול ולגנות את מעשה הטרור הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר