"ראוי שישמש דוגמא"

הקצין ניסו גואטה מואשם בתקיפת מפגין וצלם עיתונות

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין משטרה ממרחב ציון בירושלים, בגין תקיפה של מפגין וצלם עיתונות בהפגנה לפני שלושה חודשים (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תקיפת המפגין (צילום: לפי סעיף 27א')

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין משטרה ממרחב ציון בירושלים, בגין תקיפה של מפגין וצלם עיתונות בהפגנה אשר התקיימה לפני שלושה חודשים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד שקד דהן, במוצאי שבת לפני כשלושה חודשים, התקיימה תהלוכת מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, תהלוכה אשר לא אושרה קודם לכן על ידי משטרת ישראל, מגשר המיתרים בכניסה לירושלים ועד לרחוב בלפור.

במהלך התהלוכה, הגיעו חלק מהמפגינים לרחוב בצלאל, תוך שהם מתכוונים להמשיך לצעוד לכיוון כיכר פריז. הכוח המשטרתי, אשר ביקש למנוע את התקדמות התהלוכה, הורה למפגינים לחזור על עקבותיהם וחסם את התקדמותם.

באותה עת עמד על הכביש סגן ניצב ניסו גואטה יחד עם כוחות משטרה נוספים. בשלב מסוים פנה אחד המפגינים, א.מ.ג, אל גואטה והלין בפניו על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הדף גואטה בחוזקה את א.מ.ג בשתי ידיו בפניו, פעמיים. במהלך הדיפתו השנייה את א.מ.ג, אחד המפגינים, אשר השתתף אף הוא בתהלוכה, הסיט את מסכת הפנים של גואטה והחל להימלט מהמקום.

עו"ד שקד דהן, המחלקה לחקירות שוטרים

גואטה החזיר את מסכת הפנים למקומה והחל לדלוק אחר המפגין על מנת לבצע את מעצרו. בסיועם של שוטרים נוספים, הצליח גואטה לבצע את מעצרו של המפגין.

לאחר ביצוע מעצרו, אחז הכוח המשטרתי בידיו וברגליו של המפגין והוביל אותו למקום צדדי, הרחק מההפגנה. את הובלתו של המפגין ליוו, בין היתר, גואטה וצלם העיתונות וסרטי התעודה י.ג. אשר תיעד את ההפגנה מתוקף תפקידו.

במהלך ליווי המפגין, ומבלי שהייתה כל אינטראקציה בין הצלם י.ג. לבין גואטה, הדף גואטה בחוזקה את י.ג. בחלק גופו העליון אחורנית, והכה בו בעוצמה בצד פניו, בעודו אוחז בידו המכה מכשיר קשר. כתוצאה ממעשיו של גואטה, משקפיו של י.ג נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.

עו"ד שקד דהן, מהמחלקה לחקירות שוטרים, אמר כי "המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה בירושלים. כתב האישום מבטא את עמדת מח"ש לפיה מצופה מכל שוטר לנהוג במקצועיות ולהימנע מנקיטת אלימות גם כאשר מדובר במצבים מורכבים, בוודאי כאשר מדובר בקצין ובמפקד אשר ראוי שישמש דוגמא לפקודיו".

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר