"לעורר פרובוקציות"

"התגרות והתרסה": מאבקי ה'שטיבל' בבית שמש

חברי קהילת הגר"ש אלתר הקימו בית כנסת ליד שטיבל גוראי, ובמקום התפתחה מהומה. בגור טוענים כי הם באים כדי להתריס, ולכן הציבו קונטיינר לחצוץ בין בתי הכנסת (חסידים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
משטרה מחוץ לשטיבל (צילום: יעקב לדרמן)

פיצוץ בעיר בית שמש: חברי קהילת הגר"ש אלתר הקימו בית כנסת בשכונת רמת בית שמש ג', סמוך ונראה לשטיבל של חסידי גור - הזועמים: "הם מנסים לעורר פרובוקציה".

מאז החלו העבודות להקמת בית הכנסת של קהילת הפורשים מחסידות גור, הוזמנו למקום כוחות משטרה והתעוררו מספר פעמים מהומות, שכמעט והידרדרו לכדי אלימות.

בליל שישי האחרון, הביאו חסידי גור קונטיינר למקום, והציבו אותו על המעבר דרך השטיבל הגוראי לבית הכנסת של קהילת הגר"ש אלתר, כדי למנוע חיכוך בין הצדדים.

בחסידות גור טוענים כי הציעו לחברי קהילת הפורשים בית כנסת חלופי, אך הם סירבו להצעות אלו. לכן, לטענתם, הדבר מוכיח כי מדובר בניסיון ליצור מוקד חיכוך.

גבאי השטיבלך של חסידות גור בעיר בית שמש, חתמו כולם על מכתב בו כתבו כי "מוחים אנו בזאת מתוך כאב רב, על המשך מעשי ההתגרות של אנשי הקבוצה הממשיכים בדרכם הנלוזה, בה הם נוקטים למעלה משנה, וכעת הגדילו לעשות בהציבם מבנה צמוד לבית החסידים של אנשי שלומינו ברמת בית שמש ג', דבר שכל בר דעת מבין שזהו מעשה התגרות והתרסה שנעשה ע"מ לעורר פרובוקציות חיכוכים והתקוטטויות לאורך ימים".

"זהו בעצם דפוס פעולתם והמשך למעשיהם הראשונים כשהתבססו דווקא במקומות שבהם שוכנים מוסדותינו בקריה החרדית. כל זה נעשה תוך כדי הצקות ומעשי התגרות לציבור אנשי שלומינו היקרים המתגוררים ברמת בית שמש ג', כעת הגדילו לעשות בהוסיפם חטא על פשע והסיתו לאלימות ח"ו כפי שידוע לנו בעדויות ברורות מהשטח, שהסיתו את הפועלים במקום חלקם שאינם מבני ברית, והגיעו עד כדי ביזוי הקודש שנכנסו לביהח"ס באמצע התפילה אמש יום ה' עם מוט ברזל והטילו אימה ופחד תוך כדי איומים ברצח ח"ו, שומו שמים עד היכן הגיעו הדברים והדבר צריך לגרום כל אחד ואחד מאיתנו זעזוע מחומרת מעשיהם, לאיזה שפל הגיעו והתדרדרו".

לסיום כתבו, "מגנים אנו ב כל תוקף התנהגות זו ומחזקים אנו ידי אנשי שלומינו המתגוררים ברמת בית שמש ג' העומדים בגבורה במעשי התגרות אלו ומתמודדים עם אנשים מדון ומריבה אלו, ומתפללים אנו שנוכל לעבוד את השי"ת מתוך מנוחת הנפש כשנים קדמוניות בדרך רבוה"ק הסלולה לנו".

אתמול (ראשון) אף הגיע אל השטיבל הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, בנו של האדמו"ר מגור, שנשא דברי חזיוק בפני חברי הקהילה.

בן האדמו"ר בשטיבל (צילום: יעקב לדרמן)

בין הדברים ביאר רבי שלמה צבי מדוע י"ד שנות הלימוד של יעקב אבינו בביהמ"ד של שם ועבר לא נזכרו בתורה ונלמדו רק ממניין השנים החסר, ואילו הרחבת הדברים היא דייקא מהשנים אצל לבן וכל הקושי שעבר. אלא ללמדך שעיקר שנות הבניין של היהודי הוא דווקא מתוך הקושי, כשעומדים כראוי בניסיונות והקשיים ואז זוכים לאור גדול ולשפע רב בגו"ר ומעשה אבות סימן לבנים.

מנגד, גורמים בקהילת הגר"ש אלתר טענו כי לא הוצע להם כל שטח חלופי, וכי מדובר היה רק בניסיון מצד גור למשוך את הזמן ולהותיר אותם ללא בית כנסת בעיר בית שמש. לדבריהם, כאשר היה בית כנסת אחר, הם סבלו מהטרדות והצקות עד שנאלצו לסגור את המקום.

לדבריהם, מדובר כאן במעשה נואל של אנשים הנמנים על הציבור החרדי להרוס בית כנסת, רק בשל מחלוקת בין קהילות ומשיקולים פוליטיים.

בקהילה צירפו תיעוד ממצלמות האבטחה בו ניתן לראות כיצד מנסים לפגוע ולהרוס את בית הכנסת, כדי להוכיח את טענותיהם כי בליל שישי האחרון לא הסתפקו רק ב"הצבת קונטיינר", אלא גם ביצעו פעולות אקטיביות נגד בית הכנסת.

לטענתם, למקום הגיעו, באוטובוס שהגיע מעיר אחרת, אברכים מחסידות גור שהיו אלו שעוררו את המהומה במקום. בנוסף, בית הכנסת של הקהילה אינו ליד השטיבל הגוראי, אלא בקצה אחר של המתחם - ולכן לדבריהם אין בהצבת הקונטיינר אלא משום פרובוקציה.

אירוע אלים נוסף שהתרחש בליל שישי האחרון בעיר בית שמש, ואף הוא תועד במצלמות האבטחה אחרי המהומה במתחם בתי הכנסת, היה של פנצ'ור גלגלי רכבו של אחד מחברי קהילת הגר"ש אלתר, על ידי אברך עם 'הויזן זאקן' שהסתיר את ראשו בעזרת מטריה פתוחה למחצה.

בינתיים, עיריית בית שמש הוציאה בשבוע האחרון צו הריסה והפסקת העבודות בבית הכנסת של קהילת הגר"ש אלתר, שם טוענים כי מדובר באכיפה בררנית נגדם, שכן לדבריהם יש במתחם בתי כנסיות נוספים שנבנו בניגוד לחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר