ממצאי החקירה הראשונית

השריפה בסורוצקין - הצתה, באמצעות דפי קודש ואלכוג'ל

יעקב ביבס בן ה-20 - שהודה בהצתות בליל שישי, הוא החשוד המרכזי - גם בהצתת השריפה הגדולה בסורוצקין, באמצעות שפיכת אלכוג'ל על דפי קודש, והצתה; מעצרו הוארך עד יום חמישי (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החשוד, יעקב ביבס - בביהמ"ש ובאחת הזירות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת; דוברות 'צוות הצלה')

פרסום ראשון: ממצאי החקירה הראשונית באשר לשריפת הענק ברחוב סורוצקין בשכונת רוממה בירושלים, בשבוע שעבר, מעלים כי מדובר בהצתה, כך נודע ל'כיכר השבת'.

מפרטי החקירה שהגיעו לידי 'כיכר השבת' ומתפרסמים בזאת לראשונה עולה כי החשוד, לקח דפים של ספרי קודש - ככל-הנראה דפי גמרא, שפך עליהם אלכוג'ל, וכך הצית את השריפה הגדולה.

מעצרו של החשוד, בליל שישי (צילום: י.ש.)

נכון לעכשיו, החשוד המרכזי במעשה הוא יעקב ביבס, בן ה-20, שכבר עצור בידי המשטרה, לאחר השריפות שפרצו ביום חמישי האחרון, בגינן נעצר, כאשר גם לגביהן, מהחקירה עולה כי מדובר בהצתה מכוונת.

יצוין כי בחקירתו, הודה ביבס בהצתות שאירעו ביום חמישי במספר מוקדים ואך פירט והסביר כיצד ביצע אותן. החקירה, יש לציין, נערכת במשותף על-ידי כבאות והצלה ומשטרת ישראל.

החשוד, בביהמ"ש - ביום שישי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הבוקר, הוארך מעצרו של החשוד, בפעם השניה, עד יום חמישי. לדברי פרקליטו, עו"ד אריאל הרמן, מאז החקירה הראשונית לאחר מעצרו, בה הודה בהצתות בליל שישי, הוא לא נחקר שוב.

אירוע ההוקרה בסורוצקין ללוחמי האש, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יוסי אהרוני, קצין אח"מ במשטרת מחוז ירושלים, סיפר אמש בראיון ל'כיכר השבת' כי הדיווח הראשון למשטרה, בליל שישי, היה על שריפה באוטובוס ברחוב עלי הכהן בירושלים. כעבור זמן קצר, דווחו מספר מקרים ברחוב יוסף זיו הסמוך - ניסיון להצית חדר מדרגות, רכב וארון בזק, אך ההצתה לא הצליחה כי שכן הבחין בכך ומיהר לכבות לבד את הלהבות.

השוטרים שהגיעו למקום טיפלו בכל הזירות במקביל, והחלו בפעולות טכניות כדי לנסות ולבדוק מי החשוד בהצתה. תוך כדי, הבחינו בחשוד שהתנגד למעצר, אך בסופו של דבר השתלטו עליו השוטרים, לקחו אותו למעצר ובחקירה - הכחיש תחילה את המיוחס לו, אך בסוף הודה בשריפות.

החשוד (משמאל) על אופניו בזירת אחת השריפות (צילום: דוברות 'צוות הצלה')
החשוד, בביהמ"ש - ביום שישי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אנחנו בודקים אם הוא גם הצית את השריפה הגדולה ברחוב סורוצקין בירושלים", אמר אהרוני ל'כיכר השבת'. "אנחנו עדיין בעיצומה של חקירה, וזו יכולה להביא אותנו לכל מיני מקומות". לדבריו, "מדובר בשורה של אירועים חמורים. משטרת מחוז ירושלים מתייחס להצתות והשריפות במלוא החומרה. יכול היה להיגרם פה אובדן של חיי אדם, ואנחנו נפעל למצות את הדין עם האחראים על כך".

החשוד, בביהמ"ש - ביום שישי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, בשריפה הגדולה שפרצה באמצע הלילה, 88 משפחות נאלצו לפנות את בתיהם שנפגעו בשריפה. בחסדי שמים, לא היו נפגעים בנפש, למעט מספר פצועים קל.

אמש, קיימו תושבי הבניינים שניזוקו בשריפה אירוע הוקרה ללוחמי האש שפעלו במהירות וביעילות על מנת לסיים את האירוע, בס"ד, ללא נפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר