תקרית דיפלומטית

בגלל ציוץ: אוסטרליה דורשת התנצלות מסין

דובר של משרד החוץ הסיני צייץ תמונה ערוכה של חייל אוסטרלי שוחט ילד קטן באפגניסטאן, ועורר זעם. ראש ממשלת אוסטרליה דורש התנצלות מסין: "זה דוחה לחלוטין" (אקטואלי)

התמונה שעוררה סערה, גרסה מצונזרת (צילום: מסך, מתוך טוויטר)

בעקבות דו"ח פשעי מלחמה המטלטל את אוסטרליה, עימות דיפלומטי בין אוסטרליה לסין - שנקטה צד, כאשר דובר רשמי של משרד החוץ פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו.

בציוץ, העלה תמונה ערוכה ולא אמיתית של חייל בצבא אוסטרליה השוחט ילד קטן באפגניסטאן, בעודו מחזיק טלה בידיו. לתמונה צירף את הכיתוב: "אל תפחדו, אנחנו באים להביא לכם שלום!".

בתגובה דרש ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון התנצלות. "זה דוחה לחלוטין, זה פוגעני מאוד עבור כל אוסטרלי, כל אוסטרלי ששירת תחת המדים הללו. הממשלה הסינית צריכה להתבייש בפוסט הזה. זה מפחית מערכה בעיני העולם".

מדובר בהמשך העימות בין אוסטרליה לסין, שהגיע לשיאו בעקבות ההאשמות נגד מדינת הענק הקומוניסטית על חלקה בהפצת נגיף הקורונה בעולם, והניסיון לבלום את ההשפעה הסינית ביבשת אוטרליה.

הציוץ והתמונה הפרובוקטיבית, ברקע דו"ח שפורסם באוסטרליה, ועורר סערה גדולה במדינה. לפי הדו"ח, אנשי יחידת העילית, הרגו באופן לא חוקי 39 אסירים ואזרחים אפגנים.

גנרל אנגוס קמפבל הודיע כי "חלק מהחיילים לקחו את החוק לידיהם, חוקים הופרו, סיפורים הומצאו, שקרים סופרו ואסירים נרצחו" והוא מסר את "התנצלותו הכנה והגלויה" בפני העם באפגניסטאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר