קורונה וחרדים

מיוחד: פרופסור איתמר גרוטו בריאיון פרישה

הירידה בתחלואה במגזר החרדי; פתיחת מוסדות החינוך; חסינות העדר במגזר; הטעויות וההצלחות • המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, נפרד בראיון לישי כהן (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, יסיים בעוד כחודש את תפקידו לאחר עשור במשרד הבריאות. בשנה האחרונה הוא היה בצוות הבכיר שניהל את המלחמה במגפת הקורונה.

בראיון פרישה, באולפן 'כיכר השבת', הוא מדבר על הכל: הירידה בתחלואה במגזר החרדי, חיסון העדר, החיסונים, הסיכוי לגל שלישי וסגר נוסף, ההצלחות והטעויות. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון התייחס גרוטו לירידה בתחלואה החרדית ואמר: "אנחנו רואים כעת גם במגזר החילוני שבשלב זה לשמחתנו אין מקור תחלואה גדול בקרב בתי הספר, וכמובן שגם במגזר החרדי זה ככה, ויש לכך כמה מרכיבים, בין היתר העובדה שבמגזר החרדי ישנם יותר ויותר ישיבות ותלמודי תורה שנצמדים להנחיות ומקפידים על מסכות ולמידה בקבוצות קטנות, והדבר הנוסף היא העובדה שרבים במגזר נדבקו, מה שגורם לסוג של חסינות עדר ומונע את התפשטות הנגיף הלאה".

אתם מעריכים ש-40%-50% מהמגזר החרדי נדבקו כבר בנגיף?

"לא בכל המקומות, אבל ישנם מקומות שאכן אנחנו מדברים על כ.40%, זה כמובן משתנה לפי ערים ושכונות, אבל ברור שיש מקומות שהם מוגנים יותר כרגע, גם בשל העובדה שרבים כבר נדבקו וגם בגלל השילוב של נדבקים רבים והמשך השמירה על הכללים, וכמובן גם בגלל הירידה במספר הבדיקות בחלק מהמקומות".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר