מאות קרבנות

טורקיה נאלצת שוב להטיל עוצר לילי וסגרים

נגיף הקורונה מכה בטורקיה, למעלה מ-30 אלף בני אדם נדבקו אתמול בנגיף ו-188 מהם מתו כתוצאה מהוירוס. ארדואן הודיע על הטלת עוצר לילי וסגר כללי בסופי השבוע (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

נגיף הקורונה משתולל בטורקיה ומגיע לשיאים חדשים במספר הנדבקים והמתים. מנהיגה של טורקיה, הנשיא ארדואן הודיע אמש (שני), על החמרת הצעדים באופן מיידי ויוטל עוצר לילי במהלך השבוע וסגר כללי בסוף השבוע.

החל מהיום, בימים ב'-ה' האזרחים לא יהיו רשאים לצאת מהבתים החל מהשעה 9 בלילה ועד ולחמש בבוקר. מליל שבת ועד ליום שני בחמש בבוקר יוטל סגר כללי.

כדי לא לפגוע באספקת המזון, מגזרים מסוימים, בהם ענפי האספקה, הייצור והחקלאות, יוחרגו מההגבלות החדשות שייכנסו לתוקף היום. פעילות המרכולים והמשלוחים תוגבל בסופי השבוע.

טורקיה כבר הטילה סגר בסופי שבוע באביב בגל הראשון של הנגיף במדינה, אז מספר הנדבקים היה נמוך בהרבה מהגל הנוכחי. גם כעת ניסו בטורקיה להטיל עוצר לילי רק בסופי השבוע, אך הציבור הטורקי התעלם מההנחיות ומקרי ההדבקה המשיכו לטפס.

משרד הבריאות הטורקי דיווח אתמול על 31,219 נדבקים חדשים ביממה האחרונה – מקום רביעי בעולם אחרי ארה"ב, הודו וברזיל, שבכולן מספר התושבים גבוה משמעותית ממספר תושבי טורקיה (כ-82 מיליון בני אדם בלבד).

במשך ארבעה חודשים דיווחה טורקיה רק על נדבקים שפיתחו תסמינים בניסיון לשמור על מספרים נמוכים יחסית, אך ביום רביעי האחרון החלה לדיווח גם על נדבקים אסימפומטים כפי שמדווח בכל העולם. מאז מדווחת המדינה המוסלמית על כ-30 אלף נדבקים חדשים מדי יום..

מספר קורבנות הנגיף בטורקיה מטפס במהירות וביממה האחרונה מתו מהנגיף בטורקיה 188 בני אדם. מתחילת התפרצות הקורונה מתו מהנגיף 13,749 אזרחים טורקים.

הטורקים רכשו 50 מיליון חיסונים מחברת 'סינובק ביוטק' הסינית והם מצפים לקבלם בקרוב כשארדואן הבטיח שכבר במהלך החודש הקרוב יתחילו לחסן את האזרחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר