לאחר עתירה

שיחות הטלפון הליליות של נתניהו ועורכי 'ישראל היום'

לשכת ראש הממשלה נאלצה לחשוף את רשימת שיחות הטלפון של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועורכי ישראל היום בין השנים 2015-2017. השניים שוחחו עשרות פעמים (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו ושלדון אדלסון (צילום: בן דורי, פלאש 90)

בשנת 2015 נערכו 73 שיחות בין בנימין נתניהו ועורך 'ישראל היום' דאז, עמוס רגב. בשנת 2016 התקיימו 58 שיחות ובשלושת הימים הראשונים של ינואר 2017 התקיימו שתי שיחות של נתניהו ורגב. גם מחליפו של רגב, עמוס ביסמוט ערך לא מעט שיחות עם ראש הממשלה, חלקן בשעה מאוחרת מאד וסמוך למועד הדפסת העיתון.

לא מדובר כרגע בעבירה מכל סוג שהוא, אבל עדיין מדובר בפיקנטריה מעניינת שלשכת ראש הממשלה נאלצה לחשוף לאחר עתירה של עו"ד שחר בן מאיר והעיתונאי רביב דרוקר.

נתניהו ורגב טענו כי השיחות ביניהם חבריות וכי הם "מדברים על תחומי עניין משותפים כמו היסטוריה וספרות", ולא על עניינים מקצועיים, אלא ששעות השיחה הקרובות למועד ההדפסה של העיתון והתדירות לקראת הבחירות של 2015 מעלים תהיות בנוגע לנושא השיחות ומחזקים את הטענות כי נתניהו תדרך את העורכים במטרה שייצרו כותרות שישרתו אותו.

לקראת הבחירות ב-2015, שוחחו השניים 30 פעמים. בחודש הבחירות עצמו שוחחו השניים 20 פעמים. בחודש אפריל 2017 מונה בועז ביסמוט לעורך הראשי של החינמון במקומו של רגב. לשכת ראש הממשלה מסרה נתונים לגבי שיחות של השניים במשך חודשיים בלבד.

באותם חודשיים שוחח נתניהו עם ביסמוט 17 פעמים, וגם כאן התרחשו לפחות חלק מהשיחות סמוך לשעת ההדפסה של העיתון.

במסגרת העתירה ביקשו דרוקר ובן מאיר מידע גם על השיחות בין נתניהו ובין שלדון אדלסון, בעלי ישראל היום, אך המידע לא הועבר על ידי משרד ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר