עם הורי הבנות

'ועידת החינוך' בכפר הנוער שירה חדשה • תיעוד

בכפר בצפון, המיועד לבחורות מבתים חרדיים, נערכה השבוע ועידת חינוך עם רבני מודיעין עילית, לצד הורים לבנות שנשרו. המסר: "לטפל על ידי אהבה ללא גבול" • צפו בתיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הורי הבנות ("בשמחה"- צילום: גילי גהוזי)

כנס חינוכי מעניין התקיים השבוע ב'כפר שירה', מוסד המיועד לבנות מבתים חרדיות, בראשות רבה של מודיעין עילית הגר"מ קסלר ושורת אנשי חינוך.

בוועידה, אותה יזמו המנהל החינוכי בישיבת אור תורה בעפולה הרב אלחנן רוזנפלד ורבו של כפר הנוער הרב אברהם טויטו, נכחו רבנים מכל רחבי הארץ המתעסקים בנושאי חינוך ונוער נושר, כמו גם הורים של בנות הלומדות במקום וצוות חינוכי נרחב.

'כפר שירה' נוסד לפני כשלוש שנים על ידי ציפורה גוטמן, בתו של משגיח ישיבת 'בית דוד' בבני ברק הרב יעקב גוטמן, ועומד בראשות הרב והרבנית רוזנפלד, שהינם אנשי חינוך מזה למעלה מעשרים שנה.

הנושא העיקרי שהועלה לדיון בכינוס במקום, הוא ההתמודדות עם מצוקות והאתגרים העומדים כיום בפני בני הנוער, בפרט בעידן הקורונה הנוכחי.

רבה של מודיעין עילית וחבר וועדת החינוך שהקים מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הגאון רבי מאיר קסלר, פתח את דבריו בסיפור על רב חשוב ששיתף אותו בכך שכבר שנתיים הוא מתמודדים עם בעיות חינוכיות אצל בנו, וכי אשתו אינה יוצאת מהבית בשל חששה מבושה בפני הציבור.

"עניתי לו", סיפר הרב, "כי ידוע טבעו של טובע בים, שכאשר מגיע אליו אדם להצילו הוא לא מסוגל להמתין שהמציל יתפוס אותו, אלא הוא תופס את המציל ומושכו אל תוך המים, מה שגורם לכך שמקרים רבים מסתיימים באסון".

לדבריו, "גם כאן: לא ייתכן שהבן, שכעת הוא בבחינת טובע בים, יטביע עמו את כל המשפחה. אלא אדרבה, בני המשפחה הם אלו שאמורים להשפיע עליו ולמושכו כלפי מעלה, ואת זה יש לעשות על ידי אהבה ללא גבול".

בהמשך נשא דברים גם מנהל סמינר 'וולף', הרב שלמה וולף, שבין יתר דבריו העלה נקודה חשובה: "לעיתים הדור השני שלנו מחפש לעשות שינוי קל מסוים מכפי שחונך. בדרך כלל מדובר בשינוי גשמי, ואנו נלחצים מכך ולא יודעים להיכן זה יגיע".

"כחלק ממלחמתנו בנושא, אנו מנסים לאסור את השינוי הקל, מה שעלול להתגלות כטעות", הסביר המנהל, "כי בדרך כלל, כשנאפשר שינוי קל, נוכל לעצור את ההמשך". הרב וולף אף ציטט את דברי מרן החזון איש זצ"ל כי "הגשמיות של הילדים זו רוחניות, וצריך לספק להם את צורכיהם".

איש החינוך הוותיק ממודיעין עילית, המתעסק הרבה בתופעת הנשירה, הרב אברהם וינברג, חיזק הוא את ההורים ואמר, כי דווקא בזמנים בהם יש רוגע נפשי אצל הילדים, יש להעניק להם את הכוח, שילווה אותם גם בעתות של משבר.

הרב יצחק שכטר, מרבני רכסים, הסמוכה לכפר, אמר להורים כי "הדרך היחידה להבטיח את חזרתם של בני הנוער לבית ולקהילה, היא על ידי אהבתם ללא גבול. יש להתאמץ בכל הכוח, שהאהבה תגבר על הכאב".

ברקע העובדה כי בתקופת הקורונה גדל הביקוש למסגרות לנוער נושר, הסביר הרב אלחנן רוזנפלד, יוזם הוועידה: "אנחנו ערניים לצורך הרב במענה מתאים שקיים אצל בנות מבתים חרדיים, ומעוניינים ללוות כל אחת מהן באופן המדויק ביותר. זוהי שאיפתנו, זהו תפקידנו".

צפו בתיעוד

ראשי הכפר החינוכי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר