התפרצות הקורונה

סגר נוסף? "מזהים את תחילת הגל השלישי"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי הבריאות, מבהירה כי אין רצון להטיל סגר דווקא בחגים, אך הפעם יעדיפו להטיל את הסגר בשלב מוקדם יותר - כדי לצאת ממנו בקלות (אקטואליה)

(צילום: לע"מ)

תחלואה רבה נגרמת בשל חוזרים מחו"ל שלא שומרים על בידוד, רק 9% מהחולים חרדים, ויש סיכוי לסגר נוסף, כי מרבית האוכלוסייה לא תהיה מחוסנת בתקופה הקרובה - אלו עיקרי דבריה של ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי הבריאות, הערב (שלישי) בתדרוך שמסרה.

"היום, לראשונה זה למעלה מחודש, עברנו את רף 1,200 המאומתים ביום", הזכירה תוך שהיא טוענת כי ישראל נמצאת בתחילתו של הגל השלישי.

היא הסבירה כי "העלייה הזו לא משקפת את פתיחת הקניונים והחזרה של כיתות ה'-ו', כלומר, תהיה עוד עלייה. את הגל השני התחלנו כמדינה מאוד ירוקה וההדבקות לאט לאט הלכו והתרחבו - זה תחילתו של הגל השלישי".

לטענתה, על פי הממצאים, חלק גדול מהתפשטות התחלואה בשל חוזרים ממדינות אדומות בחו"ל, שאינם שומרים על הנחיות הבידוד. "אחוז אחד של חולים שחוזרים מחו"ל נמצאים כמאומתים, ורבים מהם לא שומרים על הבידוד". לכן, שוקלים הפעלת מלוניות לחוזרים מחלק מהמדינות.

לדבריה, "עד עכשיו רוב התחלואה היתה במגזר הערבי, היום אנחנו רואים 50% במגזר הכללי. 90 יישובים במדינת ישראל משנים מגמה וצבע. זה חמור מאוד". עדיין, 40% מהתחלואה במגזר הערבי.

המגזר החרדי, שסבל רבות מתחלואה גבוהה בגלים הקודמים, בתחתית הרשימה עם 9% מהחולים בלבד.

ברקע ההתקדמות לקראת השגת חיסון אמרה ראש שירותי הבריאות: "אני כרגע לא הייתי בונה על החיסון לחורף הקרוב, שאותו נעבור כשרוב מדינת ישראל לא מחוסנת - גם אם ברבעון הראשון אמורה להגיע כמות מסוימת של חיסונים - זה עדיין לא יהיה לרוב האוכלוסייה.

"אנחנו עוד לא שם. היינו רוצים להיות שם וזה האור בקצרה המנהרה שכולם מסתכלים עליו. כרגע אנחנו צריכים לסמוך על מה שיש לנו: מסכה - והתנהלות זהירה ואחראית".

על האפשרות להטיל סגר בחנוכה אמרה כי אין רצון להטיל סגר דווקא בחגים, אך אישרה כי "אחד הרעיונות שעלו הוא עוצר הלילה כדי להפחית התקהלויות בחגים. זה נדון, אבל אנחנו עוד לא שם".

לדבריה, הפעם, כהפקת לקחים מהסגר השני - כאשר עד היום עדיין לא יצאה ישראל מכל ההגבלות, יהיה צורך להטיל סגר שלישי בשלב מוקדם יותר, כדי שייצאו ממנו במהירות גבוהה יותר.

בנוסף, הביע את אכזבתה מהעובדה כי הממשלה וקבינט הקורונה לא הקפיד בסופו של דבר על תכנית היציאה מהסגר של משרד הבריאות, אלא אישר הקלות נרחבות יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר