נפתחה חקירה

חשד: שוחד בבית הלבן - תמורת מתן חנינה

משרד המשפטים האמריקי חוקר חשד להעברת כספי שוחד לגורמים בבית הלבן בתמורה לחנינות נשיאותיות. המשרד הדגיש כי לא מדובר בגורמים מהממשל עצמו (חדשות, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

משרד המשפטים האמריקאי חוקר חשד להעברת כספי שוחד לבכירים בבית הלבן בתמורה לחנינות נשיאותיות, כך עולה ממסמך שבית המשפט הפדרלי התיר לפרסם הלילה (רביעי). הפרסום עורר סערה ובמשרד המשפטים הדגישו כי לא מדובר בחשדות כלפי אנשי ממשל.

בית המשפט התיר לפרסם את המסמך בן ה-18 עמודים שרבים מהם חסויים לציבור, והדבר היחיד שנכתב בו בצורה ברורה כי התובעים טוענים שבידיהם ראיות לשוחד של תרומה פוליטית תמורת חנינה או דחיית משפט.

מהחלטת בית המשפט עולה שהחוקרים אמרו כי החרימו "יותר מחמישים מכשירים דיגיטליים, כולל מכשירי אייפון, אייפד, מחשבים ניידים, החסנים ניידים, מחשבים וכוננים קשיחים חיצוניים" במסגרת החקירה. עוד נכתב כי משרד המשפטים ביקש מבית המשפט לשמור על החקירה סמויה, מפני שטרם התבררו באופן מפורט זהות המעורבים ואופן התנהלותם.

במקביל ובלי קשר ה"ניו יורק טיימס" פרסם כי הנשיא היוצא דונלד טראמפ דן עם יועציו באפשרות לתת חנינה מראש לילדיו, לחתנו ג'ארד קושנר ולעורך דינו רודי ג'וליאני בשל החשש כי הממשל החדש יינקום בו באמצעות פגיעה בילדיו ובחתנו ויחפש כיצד לסבך אותם. כעת לא ברור מדוע חושב טראמפ כי ילדיו יכולים להסתבך ועל איזה רקע, אך טראמפ כנראה נערך בכל מקרה על כל צרה שלא תבוא לנוכח השבועות האחרונים שהיכולת לתת חנינות עדיין בידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר