'בשל רמת התחלואה'

רמזור הקורונה שונה שוב - ושכונות חרדיות הפכו ל'כתומות'

משרד הבריאות החליט על שינוי מחמיר ברמת תחלואת הקורונה הנדרשת כדי לקבוע את צבעו של כל ישוב, וכמה כאלו - בהם ריכוזי אוכלוסיה חרדית גדולה - הפכו כך ל'כתומים' והלימודים שם ייאסרו (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
חלק מהלימודים ייאסרו, בערים שצבען השתנה. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"לאור השינוי שחל ברמות התחלואה הלאומיות, הוחלט בקבינט הקורונה לאמץ שינוי במדרגי הצבעים של הרמזור, כך שיותאמו לעת הנוכחית" - כך מסביר משרד הבריאות את השינוי הנוסף, המי יודע כמה, שנקבע היום (רביעי) בקריטריונים המגדירים את חומרת התחלואה בכל ישוב, ומשפיעים על ההגבלות שיוטלו עליה.

שינוי זה כבר משנה את צבעם של מספר ישובים, בהם בעלי ריכוז אוכלוסייה חרדית, לרעה. כך, לדוגמה, הערים ערד, נתיבות, לוד ויבנה, ההופכות ל'כתומות' לנגיף.

'הרמזור', כזכור, הינה תוכנית לאומית שהגה הפרויקטור הקודם פרופ' רוני גמזו, ונועדה בהגדרתה "לאפשר התמודדות משתנה בין אזורים עם קורונה על בסיס נתוני תחלואה אזוריים ועל בסיס מדדים אחידים ושקופים".

"התוכנית", הוסבר עוד, "מרכזת את הטיפול בשגרת החיים לצד הקורונה, ומשלבת הנחיות ברמה הארצית וברמה המקומית", בכך שנקבעו בה ארבעה מדרגי תחלואה, המסומנים בצבעים - מהקל לכבד - ירוק, צהוב, כתום ואדום.

ההחלטה על השינוי הנוכחי נכנסה לתוקף באופן מיידי, וכך גם המשמעות הכרוכה בכך: קבינט הקורונה החליט, כי פתיחת מערכת החינוך עבור שכבות הגיל מכיתה ה' עד י"ב יבוצעו בהתאמה לצבעי הרמזור, כך ששכבות אלה יוכלו להיפתח רק בישובים בצבע ירוק וצהוב, ולא בערים שצבען הפך לכתום או אדום לנגיף.

לעומת זאת, עבור מסגרות חינוכיות בגיל הרך ובכיתות א' עד ד', הפתיחה תישאר ארצית - ללא קשר לצבעי הרמזור המשתנים בתדירות גבוהה בהתאם למצב התחלואה בכל ישוב.

רה"מ נתניהו בביקור במנהלת אכיפת הקורונה, אתמול (צילום: לע"מ)

עוד הוחלט, כי קביעת סיווג הרשות המקומית, לטובת פתיחת שכבות אלה, תיעשה בסבבי עדכון שבועיים. והחל מהיום, "יופעל מנגנון עדכון שבועי לסיווג הצבע הקובע לפתיחת שכבות החינוך מכיתות ה'-י"ב", באופן הבא:

א. נתוני הרמזור יגזרו באופן קבוע ביום רביעי בשבוע, ויובאו לאישור בקבינט הקורונה.

ב. הנתונים הנגזרים ביום רביעי ישמשו כציון הקובע לסיווג הרשות עבור פתיחת החינוך ברשות למשך כלל השבוע העוקב (כלומר רשות שנקבעה כירוקה/צהובה תוכל לפתוח שכבות אלה ביום ראשון העוקב למשך שבוע. רשות שנקבעה ככתומה/אדומה, לא תוכל לפתוח למשך שבוע)

ג. במהלך תקופה זו - במידה והרשות תשנה את צבעה, לא יחול שינוי בהנחיות, אלא במקרים חריגים בלבד של התפרצות תחלואה (במסגרת הכרזה על אזורים מוגבלים בלבד)

ד. הציון היומי המופיע במערכות העירוניות, ימשיך להתעדכן ולשקף את הצבע היומי ומגמת התחלואה ברשות.

"בכוונת הממשלה להחיל את מודל הרמזור על תחומים נוספים, בהמשך ובהתאם להתפתחות מצב התחלואה", נמסר עוד בהחלטה החשובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר