המאבק בקורונה

פוטין הורה להפיץ; 100,000 חוסנו ב'ספוטניק 5'

בעולם עדיין מפקפקים ביעילותו, אבל ברוסיה מתקדמים במרץ עם החיסון שפיתחו ואחר שחיסנו כבר מאה אלף איש, הורה הנשיא פוטין להתחיל בהפצה רחבה שלו כבר ביום שני (עולם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הורה היום (רביעי) לשרי הממשלה, להתחיל כבר בשבוע הבא את הפצת החיסון הרוסי. במערכת הבריאות הרוסית דיווחו, כי יש כ-100,000 בני אדם שחוסנו.

על פי הדיווח של כלי התקשורת ברוסיה, הנשיא פוטין הורה לחברי ממשלתו, להתחיל בהפצה המונית של החיסון הרוסי 'ספוטניק 5', כבר מיום שני הקרוב.

הרוסים טענו כבר לפני שבועיים, כי יעילות החיסון שלהם מגיעה ל95 אחוזים, והיום אמר בכיר בממשלה הרוסית כי החיסון כבר נוסה על כ-100 אלף בני אדם.

הדחף של פוטין לבצע את ההתחסנות ההמונית נובע לאור נתוני השיא בתחלואת הקורונה ברוסיה, כאשר רק ביממה האחרונה נמצאו יותר מ-25 אלף חולי קורונה ומתחילת ההתפרצות נרשמו כ-2.5 מיליון חולים ומעל 40 אלף מתים.

היעילות של החיסון הרוסי מוטל בספק, וזאת לאור כך שכבר בחודש אוגוסט האחרון, רוסיה אישרה את החיסון המקומי, למרות שעדיין הייתה באמצע השלב האחרון בניסוי הקליני של החיסון.

יצוין, כי ההודעה על תחילת הפצת החיסון הרוסי, מגיעה שעות ספורות לאחר שרשות התרופות בבריטניה אישרה היום את החיסון של חברת פייזר, כשהשימוש בו גם יתחיל בשבוע הבא.

כזכור, השבוע פורסם, כי בית החולים הדסה רכש מיליון וחצי חיסונים תוצרת רוסיה ומשרד הבריאות הישראלי לא אישר את החיסונים האלה. ככל הנראה אותם החיסונים יעברו לידי הרשות הפלסטינית.

מיליוני חיסונים מישראל יגיעו לפלסטינים? צפו (וידאו: חדשות הערב, כאן 11)

זאת, בשל שהדסה הגישה בקשה לאישור לחיסון ממשרד הבריאות - אך האישור לא מגיע כבר כמה שבועות. ולכן, בימים האחרונים מנהלים ב'הדסה' משא ומתן לגבי החיסונים הללו.

המו"מ מתקיים עם איחוד האמירויות שרוצה לרכוש מ'הדסה' את שריון החיסונים ולחלק אותם למדינות עניות, בין היתר, לרשות הפלסטינית וזאת בשל התחלואה הגבוהה ברשות ואין סיכוי שיקבלו שם חיסונים אחרים, מלבד החיסון הרוסי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר