זוהר בראיון סוער

'אולי בנט יקים ממשלה עם המשותפת; נישאר עם החרדים'

אחרי ההצבעה בעד פיזור הכנסת, מתייצב מיקי זוהר מול המצלמות ומבטיח כי לא יקדמו של חוקים להם מתנגדים החרדים, להעביר את חוק הגיוס אחרי הבחירות ולשמור על הברית עם החרדים (TV)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר עולה הערב למתקפה נגד ימינה ובעד החרדים, בראיון סוער ל'כיכר השבת', בו הצהיר בין היתר כי לא יקדמו את החוק שיביא להעלאת הקנסות על מפרי הנחיות הקורונה.

הולכים לבחירות? זה סופי?

"לצערי הרב זה נראה ככה. אנחנו רואים את כחול לבן מתנהלים באופן חסר אחריות בהצבעה לפיזור הכנסת, וזה מתקדם לעבר פיזורה של הכנסת. אנחנו עושים הכל כדי למנוע את זה כי אנחנו חושבים שבחירות זה לא הדבר הנכון, אבל אם אין ברירה - אנחנו נלך לבחירות ובעז"ה ננצח בהם".

כחול לבן טוענת שהסיבה היא לא באמת תקציב אלא רוטציה. אתה הייתה מהאחרונים בליכוד שתמכו בתקציב דו שנתי אחרי שנתניהו הודיע על תקציב חד שנתי וגם שינית את דעתך. אולי הם צודקים והשיקול הוא הרוטציה?

"לא, השיקול הוא אחר. השיקול הוא שיש דבר שצריך לעמוד לנגד עינינו - וזה טובת עם ישראל ולא טובתו האישית של בני גנץ. טובת אזרחי ישראל זה שנעביר את תקציב 2020 ונעבוד על תקציב 2021".

"אנחנו יכולים להביא אותו לממשלה כבר בחודש דצמבר כפי הודעת שר האוצר ומיד לאחר מכן בפברואר להביא את זה לכנסת. בסוף, זה מה שאנחנו רוצים".

אז אין פה שיקולים פוליטיים?

"השיקול הפוליטי הוא של בני גנץ. הוא רוצה להבטיח את כהונתו. זה מה שעומד לנגד עיניו, ולא טובת מדינת ישראל - וזה עצוב".

אתה מאשים את כחול לבן באחריות לפיזור הכנסת. אתה מתחייב שהליכוד לא יישב איתם בכנסת הבאה?

"אי אפשר להתחייב כבר עכשיו על מה שיקרה בכנסת הבאה. זה לא יהיה אחראי וזה לא יהיה נכון. אנחנו צריכים להמתין ולראות מה יהיו תוצאות הבחירות. אנחנו נעשה הכל כדי לנצח בעז"ה בבחירות, והפעם - באמת להכריע לטובת הימין על מנת שתהיה פה קואליציית ימין כפי שכולנו מצפים ומקווים שיהיה פה, ואני מקווה שהציבור יביע בנו את האמון הנדרש".

הסיעות החרדיות הם חלק מגוש נתניהו, ויש להם כמה חוקים שהם מתנגדים להם, כמו העלאת הקנסות. תבטלו את החוק?

"אנחנו בשיתוף פעולה מלא עם הסיעות החרדיות, מתואמים איתם על הכל ולא עושים פעולות בלי לקבל את ההסכמה של כולם כשם שהם שותפות אמיתיות של הליכוד והולכים איתנו שנים ארוכות בגיבוי מלא לראש הממשלה, אנחנו מאוד מעריכים את העניין הזה ולכן אנחנו מקווים שהם יהיו באמת גדולים מבחינת המנדטים שלהם בבחירות הבאות, כדי שתהיה פה קואליציה חזקה, קואליציית ימין".

"לגבי השאלות הספציפיות שהזכרת, אני מעריך שכרגע לא נקדם שום דבר שיעורר כל מיני מהומות בתוך הקואליציה. המצב יישאר על כנו ואני לא מאמין שיהיה שינוי בעניין הזה".

חוק הגיוס? תעלו את זה למרות כחול לבן?

"לצערי הרב, אין לנו את הרוב הנדרש. אנחנו יודעים שכחול לבן לא מצביעים איתנו באופן אוטומטי במשמעת קואליציונית, ואנחנו יודעים שהשמאל מתנגד לחוק הזה ולכן אין לנו את הרוב הנדרש. מקווה שאחרי הבחירות יהיה לנו רוב".

אתם תוקפים הרבה את בנט, שיהיה היריב המרכזי שלכם בבחירות. אתם אבל לא מודיעים שלא תשבו איתו.

"אני יכול להגיד לך דבר אחד: בנט לא מתעתד להקים קואליציית ימין. בנט יודע שהחרדים והליכוד רוצים שבנימין נתניהו יהיה בראשות המדינה ולכן בנט ככל הנראה ינסה להקים ממשלה אחרת, עם יש עתיד וליברמן ויכול להיות אפילו ממשלה בתמיכת מרצ והמשותפת מבחוץ".

אתה מאמין לזה?

"אם לא תהיה לו ברירה וזו תהיה הדרך היחידה שלו להגיע לראשות הממשלה מול נתניהו - אין לדעת מה הוא יעשה. מה שבטוח את לפיד וליברמן הוא מתכנן לקחת איתו, ולפיד וליברמן לא ידועים כמי שהם פרטנרים שלנו - והם לא יהיו. לכן, אנחנו מקווים שיהיה לנו מספיק מנדטים".

בסוף, בנט אדם דתי. אתם לא חוששים שהחרדים לא ילכו איתו בסוף?

"לא. אני סומך על דרעי, ליצמן וגפני. הם לא יעזבו את הברית החשובה שיש להם עם הליכוד זו ברית אסטרטגית שעובדת יפה מאוד כבר הרבה מאוד שנים".

"היו שנתיים בסך הכל שהפרנו את הברית הזאת בגלל הברית בין בנט ולפיד שנכפתה עלינו להקים קואליציה בלי המפלגות החרדיות, וזה היה אסון פוליטי ואסון לחברה החרדית. אסור לחזור לשם. חייבים לשמור על הברית של החרדים והליכוד, וזה מה שיביא לנו את הניצחון בעז"ה".

יש מצב שתבואו לקראת כחול לבן ולא יהיה בסוף בחירות?

"אנחנו נעשה הכל שכן. ננסה להציע להם כל מיני הצעות".

תן לי הצעה אחת.

"זה לא תפקידי לעשות את זה בשידור הזה אבל נעשה כל מאמץ כדי שלא יהיה בחירות. אבל אם יהיו - ננצח בהם בעז"ה".

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בזמן שיש מיליון ישראלים שיושבים מובטלים ומעל 2,700 נפטרי קורונה, ראוי שהממשלה והקואליציה תדאגנה לאזרחים ולא תעסוק כל הזמן בפוליטיקה ובהפצת פייק ניוז כפי שמיקי זוהר עושה ללא הרף. נפתלי בנט ימשיך לדאוג לשיקום פרנסת אזרחי ישראל ולאיחוי הקרעים בעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר