נתניהו מגיב לפיזור הכנסת

"גנץ הקים 'קואזיציה'; בימים דרמטיים לא צריכים בחירות"

"בני גנץ צריך להרים את האמברקס - עם ישראל רוצה חיסונים ולא בחירות", אמר ראש הממשלה שהסביר כי "הציבור רוצה אחדות וממשלה שעובדת יחד למענו" • ימינה וגנץ מיהרו להגיב (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה ראשונה אחרי ההצבעה במליאת הכנסת לאשר את פיזורה, מה שמביא להקדמת הבחירות.

בפתח הדברים, הסביר נתניהו כי אנו נמצאים בימים דרמטיים בגלל הקורונה, תוך שהוא מתגאה בעובדה שבזכותו ישראל תהיה מהמדינות הראשונות שיקבלו את החיסון.

בהמשך הזכיר כי אנו בימים דרמטיים בגלל המתיחות הביטחונית, והסכמי הנורמליזציה עליה חתם באחרונה מול איחוד האמירויות ובחריין.

נתניהו הסביר כי דווקא בגלל זה, אסור לישראל ללכת בימים אלו לבחירות. "אני קורא לבני גנץ להרים את האמברקס ולעצור את ההידרדרות".

"עם ישראל רוצה אחדות ולא קלפיות, רוצה חיסונים ולא תשדירים", הוסיף נתניהו. "אי אפשר להמשיך אם כחול לבן משתמשת כאופוזיציה בתוך הקואליציה".

לדבריו, "עד לפני שנה ניהלתי ממשלה שהחזיקה מעמד 5 שנים שלמות. אם כחול לבן יעצרו את תהליך פיזור הכנסת - לא יהיו בחירות. כחול לבן צריכים להפסיק לקיים אופוזיציה בתוך הקואליציה - סטארט אפ ישראלי חדש - קואוזיציה".

לסיום קרא נתניהו להצביע יחד בעד אחדות - תוך שהוא נמנע מאזכור הרוטציה. כאשר נשאל על כך ענה: "הבטחתי אחדות, לא ממשלה בתוך ממשלה. אם הם רוצים שותפות - צריכים שותפות".

"אם כחול לבן יפסיקו את פיזור הכנסת יהיה אחדות, אבל זה לא יכול להיות אם כחול לבן יקיימו ממשלה בתוך ממשלה, אופוזיציה בתוך קואליציה, 'קואזיציה'.".

נתניהו טען: "מדברים על אחדות ולא מפסיקים לתקוף את הממשלה, מקבלים החלטות בממשלה ואחר כך מצביעים נגדם בכנסת. למשל ההסכם על המינויים. עשינו הסכם שנקים ועדה שתמנע את המכרזים האפורים האלה, של 'חבר מביא חבר'. הם לא מוכנים לעשות את זה".

"אני יודע שהציבור מצפה לדבר אחר והציבור צודק. להם אין בעיה, מה אכפת להם? אין להם אחריות אז הם מוכנים לגרור את המדינה לבחירות מסיבות אישיות. זה לא אחראי, הציבור רוצה אחדות וממשלה שעובדת יחד למענו".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ הגיב: "נתניהו, תמה עת התרגילים. נגמר מסע ההסתרות והשקרים- הגיע מבחן המעשים".

התגובה של בני גנץ

"דווקא בגלל האתגרים הגדולים שלפתחנו, הפיגוע הכלכלי שאתה עושה באזרחי ישראל בזמן שמגיפה כלכלית, רפואית וחברתית משתוללת, מראה שאיבדת את זה".

"כולנו יודעים את האמת, גם אתה- אם לא היה משפט- היה תקציב. אם לא היה משפט הייתה ממשלה מתפקדת. אם לא היה משפט- הייתה אחדות. האחריות עליך ורק עליך".

ממפלגת 'ימינה' נמסר בתגובה: "שוב הליכוד עוסק בפוליטיקה, הפצת שנאה בעם ובאינטרסים אישיים על חשבון אזרחי ישראל. רק ימינה בראשות נפתלי בנט תשתלט על הקורונה, תשקם את הכלכלה ותאחד את העם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר