שיא שלילי

ארה"ב: יותר מ-100 אלף מאושפזי קורונה

מספר המאושפזים בבתי החולים ברחבי ארה"ב טיפס לשיא חדש הלילה, וחצה לראשונה את קו ה100,000 • "החודשים הקרובים יהיו הקשים בהיסטוריה של בריאות הציבור" (בעולם)

בית חולים שדה בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)

לראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה, מספר חולי הקורונה שמאושפזים בבתי החולים בארצות הברית חצה הלילה (בין רביעי לחמישי) את רף המאה אלף.

ראש המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), רוברט רדפילד הזהיר כי במצב הנוכחי, "נגיע לכ-450 אלף מתים עד פברואר".

פרופ' פיליפ לנדריגן, ראש התוכנית לבריאות הציבור בבוסטון קולג' צוטט בעיתון הניו יורק טיימס אומר כי "העובדה שיש לנו כל כך הרבה מאושפזים מעידה על העבודה הגרועה מאוד שעשינו בשליטה על המגפה הזו. היא מתפשטת במהירות רבה, ובמקומות רבים היא למעשה מתפשטת ללא שליטה".

ראש ה-CDC, ד"ר רוברט רדפילד אמר כי "המציאות היא שחודשי דצמבר, ינואר ופברואר הולכים להיות זמנים קשים. אני באמת מאמין שהם הולכים להיות הזמנים הקשים ביותר מבחינת בריאות הציבור בהיסטוריה של האומה הזאת".

"זו לא עובדה מוגמרת. אנחנו לא חסרי הגנה. המציאות היא שאפשר לתת הקלות, אבל זה לא יעבוד אם רק מחצית מאיתנו נעשה את מה שצריך - וכנראה שגם לא אם 75% מאיתנו נעשה את זה".

בינתיים, כדי להתמודד עם המצוקה בכוח האדם הרפואי בבתי החולים כתוצאה מהמצב, מדווחת סוכנות הידיעות AP כי חלק מבתי החולים במדינה נקטו בצעדים דרמטיים ומציעים משכורות "מנקרות עיניים" כדי לפתות רופאים ואחיות לעבור אליהם.

כמו כן, מנסים לגייס סטודנטים ובוגרים לרפואה, שעדיין לא קיבלו את רשיונם הרפואי, כדי לנסות ולהקל על המחסור בכוח האדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר