כתב אישום

בשיעורי תורה, בחדר פנימי: כך תקף הרב החשוד את תלמידיו

במשך חמש שנים תקף רב הקהילה מהעיר לוד 3 נערים מחברי קהילתו בצורה חמורה - כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדו • בתמורה להתעללות הבטיח לשדך אותם לבנותיו (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד רב הקהילה מהעיר לוד, בן 39, בחשד כי ביצע שורה ארוכה של מעשים אסורים בשלושה נערים מחברי קהילתו.

לפי העובדות המפורטות בכתב האישום, "הנאשם הינו רב ומנהיג קהילה בלוד. במסגרת זו הוא מנהל בית מדרש ומעביר לאנשי הקהילה וילדיהם שיעורי תורה. המתלוננים נמנים עם קהילתו של הנאשם.

"בבית המדרש קיים חדר בו העביר הנאשם שיעורי תורה, בין היתר, גם למתלוננים. מתוך חדר הלימוד ישנה גישה לחדר פנימי, אשר שימש את הנאשם למנוחה, ובו הייתה מיטה".

במהלך שיעורי התורה, כך נטען בכתב האישום, נהג הרב לתקוף את התלמידים המתלוננים בחדר הפנימי, "תוך שהוא מציין בפניהם כי קרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדכם עם אחת מבנותיו".

"המתלוננים ביצעו את כל דרישותיו של הנאשם, וזאת מתוך יראת כבוד ומפאת מעמדו הרם של הנאשם בעיניהם, משפחותיהם והקהילה כולה".

עו"ד רעות אבירי, שהגישה את כתב האישום, ציינה בבקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים את "מעשיו של המשיב ונסיבות ביצוע העבירות, ובכלל זה משך התקופה הארוכה, ברצף ולאורך כחמש שנים כלפי שלושה מתלמידיו, בעת שהיו קטינים, תדירות ביצוע העבירות, חומרתן והכסות הדתית הלגיטימית שניסה לשוות להן, תוך ניצול מעמדו בקהילה אליה משתייכים, ותוך הבטחה כי קירבה זו תזכה אותם במעמד גבוה בקהילתם".

היא הוסיפה כי נשקפת סכנה למתלוננים, שכן "המשיב הינו רב ומנהיג של קהילה סגורה וקטנה ובעל מעמד, כח והשפעה אדירים בקהילה, ומטבע הדברים, קיים חשש ממשי שהמשיב או מי מבני הקהילה ינסו לשבש הליכי משפט ואף להפעיל לחץ על משפחות המתלוננים".

עורכי הדין שרון נהרי וזאב לקט, שמייצגים את הרב החשוד מסרו בתגובה: "הרב כופר במעשים שיוחסו לו. אנחנו דוחים את הדיון כדי לצלם את התיק, ללמוד את הראיות ולהביא לשחרורו בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר