הלווית הגר"א חדש

"ספר מוסר מהלך; הייתה לו הארת פנים מיוחדת לכל אחד"

ראשי ישיבות, משגיחים ובני משפחה ספדו למשגיח הגאון רבי אהרן חדש זצ"ל, בהלוויה שיצאה מ'מיר', וציינו כיצד הצליח להחזיק את הישיבה - מתוך דאגה לרוחניות ולגשמיות • צפו בתיעוד מסכם (חרדים)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת / מוטי גרין)

רחובות שכונת בית ישראל בירושלים נצבעו שחור בשעות הצהריים (חמישי) מרבבות תלמידי ובוגרי ישיבת מיר שהגיעו לחלוק כבוד אחרון למשגיח, הגר"א חדש זצוק"ל, שנפטר לפנות בוקר.

עקב הגבלות הקורונה, נמנעו רבים ממוקירי זכרו להשתתף במסע ההלוויה. 'כיכר השבת' העביר את ההספדים במלואם בשידור חי.

הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל אמר בהספדו כי כולם ראו במשגיח "ספר תורה מהלך", והזכיר כי "היה בכל השנים עמל בתורה ומפיץ הלכה לרבים".

מסע הלוויה - בשידור חוזר:

הגאון רבי יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר אמר כי "מי שבנה את הישיבה ואת הצורה של לימוד התורה ואיחד כבר לפני עשרות שנים כל כך הרבה אנשים וסוגים, היחיד שיכול לעשות דבר כזה היית רק אתה באמצעות הלב עם דעת וכישרונות מיוחדים".

גם שאר המספידים, כמו גם התלמידים הרבים שנכחו במקום והעלו זיכרונות מהמשגיח הנערץ, הזכירו כולם את העובדה שהיה מאיר פנים לכל אחד מהם, ואף הקפיד לרקוד בשמחת נישואי כל תלמידיו, גם בימי חולשה וכאשר עבר טיפולים רפואיים.

המשגיח רבי בנימין פינקל הזכיר כי "הוא היה דואג לתפילות וללימוד, וגם לגשמיות. לכל החלקים לכל אחד ואחד. הוא היה נושא בעול של חברו עוד בהיותו אדם צעיר, ובמשך שנים הוא היה מתייעץ על כל יחיד ויחיד. כולם אהבו ונהגו להתייעץ איתו".

אחיו, רבי נפתלי חדש סיים את שורת המספידים, שציטוטים של חלקם הבאנו כאן, באומרו כי "היה בעל עין טובה על כל אחד ואחד ובעל מידות טובות. הוא אהב כל אחד ואחד במטרה להרבות כבוד שמים. עלינו ללמוד ממנו וללכת בדרכיו, ושהקב"ה יעזור שיהיה מליץ יושר למשפחה המורחבת".

אחרי מסע ההספדים, יצאה המיטה משכונת בית ישראל בהליכה רגלית על פני רחובות מאה שערים ומלכי ישראל, ומשם להר המנוחות בירושלים, שם נטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר