קרבה הדרך לבחירות

מחר: ועדת הכנסת תדון בחוק שיוביל לפיזורה

לקראת פרידה מממשלת האחדות: גנץ הצביע בעד בקריאה טרומית, נתניהו טען שהבחירות תהיינה מיותרות - אבל החוק לפיזור הכנסת ה-23 יעלה כבר מחר לדיון ראשון (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ בכנסת, בשבוע שעבר (צילום:דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ועדת הכנסת, בראשות חבר הכנסת איתן גינזבורג מטעם 'כחול לבן', תתכנס מחר (שני) בשעה 10:30 לדון בחוק לפיזור הכנסת ה-23, ארבעה ימים לאחר ההצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

אילו הוועדה תאשר את הצעת החוק ככתבה, החוק יעלה למליאת הכנסת לקריאת ראשונה, ונראה שתאריך פיזור הכנסת אף יוקדם מ-23.12 - מועד פיזורה בכל מקרה, אם לא יאושר תקציב המדינה.

הצהרת ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, על אי אמונו בממשלה שהוא חלק מהותי ממנה וההודעה כי יצביע בעד פיזור הכנסת לא נראתה בעיני רבים כאירוע מכונן פוליטית. בכנסת היו שהעריכו שמדובר במהלך נוסף שנועד ללחוץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאישור תקציב 2021 עד 23.12, ועל כן החוק היה עתיד "להיתקע" בוועדת הכנסת.

כנראה שהימים המעטים שחלפו הוכיחו לגנץ וצוותו כי לנתניהו אין לחץ לפתור את המשבר, והיום (ראשון) הודיעה ועדת הכנסת כי החוק יעלה כבר מחר לדיון בוועדה, לקראת אישורה לקריאה ראשונה במליאה, צעד שנחשב למהיר.

המתיחות בין ראשי הממשלה באה לידי ביטוי גם בישיבת הממשלה השבועית, הבוקר. מקורבי גנץ טענו כי נתניהו הסתיר מהם את כוונתו למסור הצהרה לכבוד שלוש שנים להכרת ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל ועל כן שר הביטחון "נראה מבולבל" במהלך הדברים שנשא באותו עניין. בלשכת נתניהו הגיבו כי לגנץ נודע על הדבר כבר ביום חמישי, אל הוא זה שלא נערך.

גנץ גם עקץ את נתניהו בנושא התקציב הקפוא ואמר: "זה עוד שבוע ללא תקציב 2021 למדינת ישראל, צר לי שכך הם פני הדברים, אבל מאחר ואנחנו מתקרבים לחג החנוכה אולי בכל זאת יקרה איזשהו נס".

כזכור, יושב ראש "כחול לבן" גנץ ככל הנראה פתח את מסע הבחירות (הרביעי שלו בשנתיים בלבד בפוליטיקה) בנאום תקיף ביום שלישי שעבר: "לא אותי שיקר נתניהו, אלא אתכם, הציבור", קרא ראש הממשלה החליפי שכבר לא יזכה לגור בבלפור, לפחות לא בנובמבר הקרוב, כפי שנחתם בהסכם הרוטציה.

הרקע לאירוע הייתה הודעתו שיתמוך בחוק שהעלה שותפו לשעבר ויריבו בהווה, יושב ראש "יש עתיד-תל"ם" יאיר לפיד, לפיזור הכנסת ה-23 - מעט יותר מחצי שנה לאחר שהושבעה ממשלת האחדות בין נתניהו וגנץ. מאז כבר החלו במחנה המרכז-שמאל דיבורים על "המושיע החדש", גדי איזנקוט, והמאבקים על מי יוביל את מחנה אנטי נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר