דיווחים במערב

חמינאי חש ברע; כוננות במשמרות המהפכה

לפי מספר דיווחים, המתבססים על מקורות באיראן, מנהיגה העליון של הרפובליקה האסלאמית חולה בסרטן והעביר את סמכויותיו לבנו, וב'משמרות המהפכה' הוכרזה כוננות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חמינאי, האב והבן. עלי ומוג'טבה (צילום: איראני)

מספר כלי תקשורת במערב, בהם ה'ניוזוויק' האמריקני, מצטטים בשעות האחרונות מעיתונאים איראניים כי חלה הידרדרות במצבו הרפואי של האייתולה עלי חמינאי, מנהיגה העליון של המדינה.

בשל כך, נמסר, הוא העביר באופן זמני את סמכויותיו לבנו מוג'טבה חמינאי. עדכונים אחרים מהרפובליקה השיעית הוסיפו, כי בעקבות ההתפתחות הדרמטית הועמדו משמרות המהפכה בטהרן בכוננות שיא.

העיתונאי האיראני מחמד אחוואזה, הנחשב למקור אמין בדרך כלל, ציין כי בתקופה האחרונה מיעט חמינאי להיראות בפומבי לפרק זמן ממושך, וכן שפגישה בינו לבין הנשיא חסן רוחאני בוטלה בשל מצבו הבריאותי.

יצוין, כי עמדותיו האסלאמיות והמדיניות של הבן ממלא המקום מוכרות כקיצוניות, בדומה לאביו שדווח כי חולה בסרטן הערמונית.

בעבר נמנה מוג'טבה על מעגל מקורביו של הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד, שהביע ענין לשוב ולהתמודד על התפקיד בבחירות שייערכו בעוד זמן לא רב.

חמינאי עם סולימאני, שחוסל בתחילת השנה (צילום: האתר הרשמי)

במידה והדיווחים על הדרמה באיראן מדויקים, זו טלטלה גדולה נוספת, אחרי כמה שכבר אירעו השנה במדינה: מגיפה הקורונה שהכתה בה קשות, חיסולו בידי ארה"ב של מפקד 'כח קודס' קאסם סולימאני וחיסולו המסתורי של מספר 2 באל קאעידה שהתחבא במדינה.

שתי מכות נוספות, היו פיצוץ הכור הגרעיני בנתאנז וכמובן ההתנקשות ב'אבי תכנית הגרעין' מוחסן פחריזאדה - שתי פעולות שיוחסו לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר