התוכנית ליהוד נוף הגליל

אלפי חרדים נוספים עשויים לעבור לעיר 'נוף הגליל'

לאחר ששינתה את שמה מ'נצרת עילית' ל'נוף הגליל' כדי להיבדל מהעיר הערבית הסמוכה, בעיר הצפונית ממשיכים בנסיונות להפוך אותה בעלת רוב דמוגרפי יהודי מהותי (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שכונת הר יונה בה מתגוררים חרדים רבים (צילום: ללא קרדיט)

לאחר ששינתה את שמה מ"נצרת עילית" ל"נוף הגליל" כדי להיבדל מהעיר הערבית הסמוכה, בעיר הצפונית ממשיכים בניסיונות להפוך את העיר לבעלת רוב דמוגרפי יהודי מהותי.

נוף הגליל, שכבר קיבלה מאות משפחות חרדיות מאז נכנס רונן פלוט למשרד ראש העיר, מתכננת להרחיב משמעותית את התקשרותה עם החברה החרדית ולהרחיב את הקהילה החרדית בעיר.

הערב (ראשון), "כיכר השבת" חושף, כי בעירייה התחילו במגעים שיביאו להגעת מאות משפחות חרדיות נוספות, כדי לבסס את המעמד הדמוגרפי של נוף הגליל כעיר ליהודים, כאשר נכון לסוף 2018 בעיר מתגוררים 73% יהודים והיתר ערבים מוסלמים, נוצרים או בני לאום אחר.

התוכנית עברה דרך חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס, שהגיע ביום חמישי לביקור בעיר. מאז אבוטבול, ראש עיריית בית שמש לשעבר, שוחח עם אחד מרבני מועצת חכמי התורה של ש"ס, לו אלפי תלמידים, בבקשה שימליץ לתלמידיו לעבור לגור בעיר הצפונית המעורבת, כדי להביא ל"הרחבת ההתיישבות היהודית במקום", בהתאם לסיכום שיחתו עם פלוט.

אבוטבול ופלוט בפגישתם

על פי התוכנית, כמה מאות משפחות חרדיות תבואנה להתגורר בנוף הגליל, גם בשכונות במרכז העיר: חלק יקנו דירות יד שנייה, חלק יכנסו לדירות שכורות וחלק בבנייה שהחלה בעיר בחודשים האחרונים ותצבור תאוצה אחרי פתיחת שנת 2021.

חבר הכנסת משה אבוטבול וראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט אישרו את הפרטים. מטעם ראש העיר נמסר: "בחודש פברואר תגיע לשיאה בנייה שתביא 7,000 יחידות דיור חדשות בנוף הגליל. אנו פונים לחרדים מכל הקהילות שיבואו להתגורר בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר