חשיפת 'כיכר השבת'

הגאון רבי חנוך כהן פרש מפורום ראשי הישיבות 'מחנה התורה'

פרסום ראשון: ראש ישיבת באר התלמוד, וגורם נוסף שנכח בפגישת הרבנים הספרדים שנחשפה ב'כיכר השבת', מתנערים מהביקורת שצוטטה מתוך המפגש בענין הרחבת ה'מועצת' של דגל התורה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב חנוך כהן, משמאל, לצד אביו ונשיא מועצת החכמים (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: הגאון רבי חנוך כהן, ראש ישיבת 'באר התלמוד' בירושלים, פורש מארגון ראשי הישיבות 'מחנה התורה' המזוהה עם זרם ה'מרביצי', בשל הביקורת שהושמעה בישיבה אמש נגד מועצת גדולי התורה של דגל התורה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הגר"ח כהן, לצד ראשי ישיבות נוספים, זעמו על גורם בהנהלת הארגון שהדליף פרטים מתוך הישיבה והציג את ראשי הישיבות כמי שהיו חלק מביקורת נגד 'מועצת גדולי התורה'.

דברי מרן הגר"ח קנייבסקי ל'מועצת' (באדיבות המצלם)

הביקורת נגד יוזמי הרחבתה של ה'מועצת', שהושמעה בישיבה שנחשפה ב'כיכר השבת', היתה כזכור על כך שלא צורף ראש ישיבה ספרדי בהתכנסות ביום שישי האחרון, מחשש לכעסו של יו"ר ש"ס השר דרעי.

כעת מבהיר גורם בישיבת 'באר התלמוד': "ראש הישיבה הרב חנוך לא מתערב בפוליטיקה במהלך השנה, למעט בעת הבחירות, כשהוא מבקש מהתלמידים לצאת ולהצביע לש"ס".

"להציג אותו כחלק מ'רבני מרביצי', ועוד לטעון שהביע ביקורת על גדולי ישראל? לא היה ולא נברא".

הפגישה, אמש (באדיבות המצלם)

לדברי גורם נוסף שנכח בישיבה: "אכן היה ראש ישיבה אחד שדיבר על נושא מועצת גדולי התורה, אבל ראשי הישיבות לא הסכימו עם דבריו, והתרכזו בנושא ההתמודדות עם השלכות הקורונה על עולם הישיבות הספרדי".

"יתרה מזו", הוסיף הגורם: "הארגון לא הוקם כסוג של 'מועצת' ולא דומה לכך, אלא נטו לנושא החדרת למידת ההלכה לעולם הישיבות הספרדי. לכן לא מובן למי היה אינטרס להדליף כביכול התמקדנו בפוליטיקה. רוב ככל ראשי הישיבות שהשתתפו בישיבה התנערו מהדברים שנאמרו נגד ש"ס או דגל התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר