"טהרת מחנינו"

"גלאטע בקיטשע": קוד לבוש חדש לבחורי חסידות צאנז

בצאנז יוצאים בתקנות חדשות ללבוש בחורי החסידות, זאת לאור 'דברות קודש' של האדמו"ר • 'בקיטשע' חלק בלבד, חולצות חסידיות ואיסור למשפקיים ללא מסגרת • הפרטים (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מצאנז (צילום: שוקי לרר)

בחסידות צאנז יוצאים בתקנות חדשות בכל מה שקשור ללבוש של בחורי החסידות, זאת לאור 'דברות קודש' של האדמו"ר שנאמרו לאחרונה בנושא כמה פעמים.

במודעה רשמית שיצאה בחסידות נכתב כי "לאור דברות קודש של האדמו"ר בכמה הזדמנויות בזמן האחרון אודות הלבוש החסידי, ולאור ההידרדרות החמורה בנושא שחודר ומחלחל לשולי מחנינו, הרי שההכרח עמנו לעצור את הסחף, ולמנוע את התפשטות הנגף למען לא יקנה שביתה בקרב צעירי הצאן ח"ו".

עוד נכתב כי "אי לכך, וכדי לשמור על טהרת וקדושת מחנינו וצביון מלבושי כבוד החסידיים, מפרסמים אנו ומחדדין את התקנות למען יהיו הדברים ברורים ומחוורים לדעת את המעשה אשר נעשה והדרך בה נלך כיאה לבן בלך כדלהלן":

א. הבחורים ילבשו בשבתות וחגים 'בקיטשע' חלק בלבד, ללא דוגמאות ועיטורים - 'גלאטע בעקיטשע'.

ב. בנוגע למשקפיים, על המשקף להיות עדין במראה ובצבע, כפי שהולם בחור חסידי, דהיינו משקף עם עדשות מלבניות סטנדרטיות, מסגרת שלמה או חצי מסגרת בלבד, כאשר משקף ללא מסגרת אסורה כלל. בנוסף, עדשות או מסגרות עגולות, או משושות וכדומה להן - אסורות בהחלט.

ג. חולצות חסידיות בלבד שכפתוריהם נסגרים מצד ימין על שמאל, וציצית עשוי צמר בלבד.

ד. לגבי נעליים, נאסר לחלוטין לנעול נעלי בד, או ספורט מגושמות, וכמובן גם נעלי שפיץ, לק ומאובזמות למיניהן.

במודעה מדגישים הכותבים כי כל מי שצריך תיקון כל שהוא בעניינים הללו יראה לסדר את העניין עד תחילת ימי השובב"ים - י"ט טבת הבעל"ט, וכי לקראת זמן קיץ הונחו צוות הישיבה לאכוף את התקנות ללא שום פשרות.

רשימת התקנות החדשות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר