ממשיך במינויים

דיווח: ביידן בחר כבר את שר ההגנה לממשלו

על פי גורמים בארה"ב, הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, בחר בגנרל לשעבר, לויד אוסטין, לתפקיד שר ההגנה בממשלו. אם ימונה, אוסטין יהיה השחור הראשון שנבחר לתפקיד רם זה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
לויד אוסטין (צילום: צבא ארה"ב)

ג'ו ביידן ממשיך לאייש את הכוורת והממשל שלו לקראת כניסתו המתוכננת לבית הלבן בעוד כחודש. על פי הדיווחים בארה"ב, ביידן מתכוון למנות לתפקיד שר ההגנה בממשלו את הגנרל בדימוס לויד אוסטין. מדובר במינוי דרמטי למדי לאור העובדה שאוסטין לוחם מעוטר במיוחד, ששימש בעבר כבר כראש הפיקוד המרכזי של הצבא האמריקאי, וכמפקד הכוחות האמריקאים בעיראק, יהיה השחור הראשון אי פעם בתפקיד זה.

על פי הדיווחים אוסטין נבחר על פני ג'יי ג'ונסון מי שהיה מזכיר ביטחון המולדת של אובמה ועל מישל פלורנוי שהייתה המועמדת של הילרי קלינטון לתפקיד לו הייתה מנצחת. ביידן העדיף למנות אדם שחור לתפקיד בשל לחץ גובר למינוי שכזה.

מטעמו של ביידן ושל אוסטין לא נמסרה בינתיים תגובה לדיווח, שאושר רק מפי גורמים שונים אך לא רשמיים בסביבתו של ביידן.

מועמדותו של אוסטין נתקלה בהתנגדות של מומחים שונים רק בשל העובדה שהוא פרש מתפקידו הצבאי לפני פחות משבע שנים - תקופת הצינון הנדרשת על פי החוק האמריקאי ויהיה צורך באישור של הקונגרס למינוי.

יצוין, כי גם טראמפ מינה בעבר לתפקיד משהו שנצרך לאישור הקונגרס מאותה סיבה - ג'ים מאטיס מי שהיה שר ההגנה הראשון של טראמפ שקיבל את אישור הקונגרס לבסוף. על פי הערכות, לביידן לא יהיה קל להעביר הפעם את המינוי גם לאור מאזן הכוחות הצמוד יחסית של המפלגות בבית הנבחרים ולאור העובדה שהמחוקקים לא ימהרו לאשר שוב ויתור על תקופת צינון למינויים כאלה.

כזכור, ביידן הודיע כבר על מינויו של אנתוני בלינקן למזכיר המדינה שלו. בנוסף הודיעו אנשי ביידן שג'ייק סאליבן יהיה היועץ של ביידן לביטחון לאומי, ואבריל היינס תעמוד בראש המודיעין הלאומי. אלחנדרו מיורקס יהיה השר לביטחון המולדת ולינדה תומאס-גרינפילד תכהן כשגרירה החדשה של ארה"ב באו"ם. ג'ון קרי, שהיה מזכיר המדינה של ברק אובמה, יחזור לממשל האמריקני ויוביל את המאבק בהתחממות הגלובלית, ג'נט ילן תשמש כשרת האוצר ואילו רון קליין ישמש כראש הסגל של ביידן בבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר