"קר? תקנו תנור"

הגר"י זילברשטיין: "חובה להשאיר חלון פתוח"

הגר"י זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, בפסק הלכה: מחויבים להשאיר חלון פתוח, גם בחורף, וזה בשל מגפת הקורונה והעליה בתחלואה: "מי שקר לו שיקנה תנור" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום: בעריש פילמר)

חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בפסק הלכה: מחויבים להשאיר חלון פתוח, גם בחורף, וזה בשל מגפת הקורונה והעליה בתחלואה: "מי שקר לו שיקנה תנור".

לאחרונה פנו מספר אברכים לגר"י זילברשטיין בכדי שיפסוק בנוגע לפתיחת חלונות בימות החורף הקרים. על פי הידוע, בימות החורף הולכים אחר המיעוט עד כדי שאפילו אם רק אחד מהמתפללים מבקש לסגור את חלונות בית הכנסת - שומעין לו.

האברכים ביקשו לדעת כיצד לנהוג, שכן על פי הוראות משרד הבריאות יש להותיר חלונות פתוחים, בשל סכנת נגיף הקורונה.

בתשובתו לאברכם כתב הגר"י: "יראה לי שסכנת הקורונה היא סכנה הכרוכה בפיקוח נפש וממילא מחויבים להשאיר את החלון פתוח" .

בהמשך הוסיף חבר ה'מועצת': " "לטוען שהקור מפריע לו ובימות החורף יש לסגור את החלון אם מפריע למישהו, הדבר לא נאמר בזמן סכנת קורונה, ומי שקר לו שיקנה תנור חימום ואין לו זכות לדרוש את סגירת החלון".

במטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות הסבירו היום כי "נגיף הקורונה מועבר באמצעות טיפות הניתזות מהפה ומהאף בעיקר בדיבור. בעוד הטיפות הגדולות מגיעות למרחק של כ-2 מטרים, הרסיסים הקטנים נותרים שעות ארוכות באוויר כשהם בחלל סגור ללא זרימת אוויר.

"שהייה ממושכת במקום צפוף וסגור מגבירה את סיכויי ההדבקה ועל כן מתבקשים המתפללים להותיר את החלונות פתוחים - ולהרחיק ילדים קטנים מחלונות בהן אין סורגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר