"מתנכלים רק לחרדים"

עדות מקוממת: "הורדתי מסכה בגלל שוטרות - וקנסו אותי"

שרה, חרדית בשנות ה-30 לחייה, נתקלה בשוטרות שהחלו לשוחח איתה, וכשהבינה שהן לא שומעות את דבריה מבעד למסכה, הורידה אותה מעט - ואז זה בא: "תקבלי קנס, בדו"ח שיגיע לביתך" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השוטרות ש'הפילו' את החרדית (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הטענות שנשמעו בתחילת משבר הקורונה, על אכיפה בררנית מצד משטרת ישראל לרעת הציבור החרדי, חוזרות: לפרסום התיעוד ב'כיכר השבת' של מעצר אלים בתחנה המרכזית, מצטרפת כעת עדות נוספת ומקוממת, מאותו מקום, של אישה חרדית.

שרה, תושבת ירושלים בשנות השלושים לחייה, מתארת ל'כיכר השבת' את מה שאירע היום (שלישי) סמוך לתחנה המרכזית בעיר, והסבל שהיא חוותה.

"הייתי בדרכי לעבודה", היא פותחת את דבריה, "ובגלל שקצת איחרתי, הלכתי במהירות כשאני מחזיקה סידור ביד, ופתאום ניגשות אליי שלוש שוטרות, שעמדו ליד מחסומי הבידוק בכניסה וביקשו ממני בנחמדות את תעודת הזהות".

לדבריה, היא חשבה שהן רצו את ה'מספר זהות' כחלק מבדיקה שגרתית בפתח התחנה המרכזית, וכשנכנסתי לשיחה איתן, מטבע הדברים ירדה קצת המסכה שכיסתה לי את כל הפנים".

"כשהן שאלו אותי שאלות ולא הבינו את מילותי מבעד למסכה, הורדתי אותה עוד קצת בידי, כדי שאשמע טוב יותר, ואז", היא מתארת, "ברגע שהן ראו שהמסכה ירדה מהאף, הן קפצו על ה'מציאה' והודיעו לי שישלחו לי דו"ח לבית, קנס כספי על כך שלא עטיתי מסכה...".

לשרה חשוב להדגיש, בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני ומשפחתי לא נדבקנו עד עכשיו בקורונה, כי אנחנו שומרים מכל משמר על ההוראות, בלי שום התחכמות לכן הדו"ח הזה הוא ממש בוקס בבטן עבורי".

וכאן מגיעה האישה לנקודה העיקרית: "היו שם עשרות אנשים באזור, שאינם משתייכים לציבור החרדי, שהתגודדו והיו עם מסכות חצי על הפנים, אם בכלל. אבל לשוטרים שם זה לא הפריע; זה היה נראה שהם מחפשים דווקא חרדים, כטרף קל".

התחנה המרכזית בי-ם: רק החרדי נקנס (ללא קרדיט)

"מה שהכי מרגיז", אומרת שרה לסיום, "זה שהשוטרים כבר כמעט לא מסתובבים לאכוף באזורים החרדים כמו מאה שערים וגאולה - שם מי שהולך עם מסכה הוא חולה בוודאות - כי הם מפחדים, אז הם מנסים לתפוס חרדים באזורים לא חרדיים. זו רשעות, ופגיעה חמורה בי וברבים אחרים כמותי ששומרים תמיד על החוק".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מדינת ישראל מתמודדת עם מגיפה שמפילה חללים רבים, משביתה את חיי השגרה ומשנה סדרי עולם במגזר החרדי. המשטרה כפופה להוראות משרד הבריאות, ובהתאם לדרישות הבריאותיות נעשית האכיפה, לרבות כלל נושא ההתקהלויות והחתונות".

"אולם לפני הכל, שוטרי משטרת ישראל, בהנחייה ברורה, עוסקים בראש ובראשונה בהסברה, על מנת לשכנע את הציבור בחשיבותן של ההוראות מצילות החיים, והאכיפה ומתן הדו"חות הן רק בסופו של דבר".

"מטבע הדברים, אכיפה מתקיימת בעיקר במקומות בהם ישנה סכנה לתחלואה גדולה. החוק הוא אחיד לכל המגזרים, והמשטרה פועלת בהתאם. אנו דוחים כל טענה לאכיפה בררנית, ודוחים בשאט נפש את הניסיון לחבר בין השתייכותו של אדם זה או אחר לחלק כזה או אחר של הציבור", מדגישים במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר