ראיון באולפן • צפו

ניר ברקת: "ההתנהלות של החרדים במגפה - מודל לחיקוי"

התנהלות הציבור החרדי במגפה ומה החילונים צריכים ללמוד מהם • העוצר הלילי והדרך לסגר שלישי • המשבר הפוליטי, ההליכה לבחירות והזינוק של נפתלי בנט • ח"כ ניר ברקת בראיון באולפן (כיכר TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: הלל רוזנברג ומולי הרשקוביץ)

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) בראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' על ההחלטה להטיל עוצר לילי והחשש מהטלת סגר שלישי במקביל להליכה לבחירות רביעיות בצל המשבר הפוליטי. צפו בראיון המלא.

בפתח דבריו טוען ח"כ ברקת: "ביציאה מהסגר השני הצגתי מודל, המגובה על ידי פרופסור אמנון שעשוע, מודל שאומר שנשמור על האוכלוסייה בסיכון ונפעיל את השלטון המקומי, אם אתה עושה את זה - אתה יכול בכללים הקיימים של מסכה ובמרחק, לפתוח את מערכת החינוך, דה פקטו מה שקורה מאז במגזר החרדי , זו ההצעה שהצעתי לפני חודשיים, ואז אתה יכול להימנע מסגר שלישי ועוצר לילי".

הציבור הכללי צריך ללמוד ממה שהתרחש בציבור החרדי - בניגוד להנחיות - וכך למנוע תחלואה?

"אני הצעתי את זה לפני שהציבור החרדי עשה את זה דה פקטו, העובדה שהציבור החרדי משתמש בגישה שאני הצגתי ולמען האמת זה המודל לחיקוי, המודל הישראלי, וגם זה יוריד את המתיחות בין המגזרים".

אתה מבין את ההיגיון של עוצר לילי בזמן שבבוקר הקניונים פתוחים, הנגיף יוצא לפגרה בשעות היום0?

"שאלה טובה, התשובה נעוצה במודל שפה משתמשים. אם תשמש באותו מודל של הסגר הראשון והשני, תגיע לסגר שלישי ורביעי. השינוי שאני מציע, והצגתי אותו למל"ל ולשר, הם לא פוסלים אותו אבל הם לא הגיעו לממש אותו, יש עוד רעיונות שצריך לנסות. צריך לשנות את הגישה".

לדבריו: "אני דיברתי עם עשרות ראשי ערים, כולם אומרים לי 'תן לנו להתנפל על אנשים בסיכון', אנחנו מכירים ויודעים לרתום את הקהילה והמשפחה. כלל ראשי הערים אומרים לי 'ניר, תנו לנו את הכלים', אנחנו יודעים להפעיל את הקהילה', השלטון המקומי חיי את השטח".

באשר לממשלת האחדות המתפרקת אומר ברקת: "אתה רואה שהיום הכל מסורבל בממשלה הזו, אני שומע את זה מרה"מ ומכל השרים, זה לא עובד. אני גם תמכתי בממשלת אחדות אבל זה לא עובד, במקום הטוב משני הצדדים אנחנו מקבלים את הרע.."

"הפוליטיקה לא מעניינת את הציבור", הוסיף ברקת: "הוא רוצה לראות עכשיו את האנשים שמים כתף ומשתפים פעולה, לא רוטציה וכן רוטציה, זה לא מעניין את הציבור שלנו".

בני גנץ מתאים להיות ראש ממשלה?

"עם יד על הלב, לפני הבחירות טענתי שבני גנץ לא מתאים להיות ראש ממשלה, אין לו את הכישורים המתאימים, עמדתי לא השתנתה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר