בעקבות 'כיכר השבת'

מקלב לשר התקשורת: "מכתבים רק דרך מייל זו אפליה של חרדים"

במשרד התקשורת רוצים לשנות את ברירת המחדל, ולחייב שליחת מכתבים באמצעות המייל, דבר שיפגע בעיקר בחרדים; סגן השר מקלב שיגר היום מכתב חריף בנושא לשר הנדל (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בעקבות חשיפת 'כיכר', על כך שמשרד התקשורת מקדם בימים אלו מהלך להפסקת שליחת מכתבים ממשלתיים דרך הדואר כי אם דרך המייל, סגן שר התחבורה אורי מקלב פנה במכתב חריף לשר התקשורת יועז הנדל.

אם כיום, ברירת המחדל מחייבת שליחת מכתבים דרך הדואר, אלא אם הנמען הסכים לקבל במייל, הרי שאם התיקון של משרד התקשורת יאושר, ברירת המחדל תחייב שליחת המסמכים דרך המייל, למעט אם הנמען ביקש לקבל באמצעות הדואר.

באתר האינטרנט של משרד התקשורת, פרסמו לפני יותר משבוע הודעת שימוע, ולפיו, כל מי שיש לו התנגדות שחברות הסלולר ישלחו את ההודעות וחיובי החשבון שלהן דרך הדואר - למייל, שיגיש ערעור.

אך כעת, הצעד החדש אותו מקדם שר התקשורת יועז הנדל, מבקש להתעלם מהאחוז הקטן יחסית של הקשישים שאינם מחוברים לדיגיטל, למרות שהדבר עלול לפגוע בהם כלכלית - מה גם שהדבר יוביל לתקדים אצל הביטוח הלאומי, בנקים, חברות ביטוח ושאר הגופים השולחים הודעות חשובות בדואר.

יצוין כי גם הציבור החרדי שרבים ממנו אינם נגישים לדואר אלקטרוני, נמצא אף הוא ברשימת הנפגעים המרכזיים ממהלך זה.

מקלב החליט להוציא מכתב חריף לשר התקשורת, בו כתב: "הובא לידיעתי (ע"י 'כיכר השבת'), כי בכוונת משרדך לבצע מהלך חד צדדי אשר יפגע באזרחים רבים אשר הינם לקוחות פרטיים של חברות התקשורת השונות".

"אציין כי כבר היום מקבלים דיוור באופן מקוון כלל הלקוחות שבחרו בכך ולכן הסטה גורפת של כלל הלקוחות לדיוור מקוון תפגע בוודאות בלקוחות שבחרו לקבל את הדיוור בדואר".

מקלב מבהיר: כי "החלטה כזו באם תאושר תהיה הפרה ברורה ופגיעה בחופש הבחירה של האזרחים תוך ניצול ימים מורכבים אלו לצורך רווח כלכלי של חברות התקשורת על גבם של אותו פלח המבקש להמשיך לקבל את חשבוניותיו באמצעות הדואר".

אורי מקלב (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

"כיום, לקוחות המעוניינים בשירות קבלת הדיוור באופן מקוון מקבלים שירות זה באמצעות המייל. שינוי המגמה שבאופן רוחבי משלוח החשבוניות החודשיות יתבצע רק באמצעים מקוונים יפגע משמעותית בלקוחות המבוגרים והאוכלוסיות החלשות וקהל הלקוחות הנמנים על הציבור החרדי אשר אין להם נגישות לרשת האינטרנט ולרשותם של אלו הועמדה האפשרות לקבל את הדיוור הדואר והשינוי המוצע יפגע בהם".

"ברור", מוסיף מקלב, "כי פעולה זו עלולה להוביל לחוסר מידע מהותי עבור ציבור צרכנים רחב ומגוון וימנע מהם את היכולת לבצע תהליכי בקרה אחר ההוצאות הכספיות שלהם בהיעדר חשבוניות מודפסות אשר מגיעות אליהם כבשנים עברו ובפרט בימים אלו שדפוסי השימוש בניידים גרם לכך שהחשבונות תפחו ולולא עירנותם של הלקוחות היו משלמים אלפי שקלים לחברות הסלולר והשינוי המדובר באם יאושר יהוה פגיעה משמעותית בלקוחות אלו".

"ברור לכל", כותב מקלב לסיום, כי "מהלך זה אותו מוביל משרדך ישפר משמעותית את מאזני החברות, אך יפגע בציבור הצרכנים הנמנה על הציבור החרדי ועל ציבור האוכלוסיות החלשות וחובתנו הבסיסית להגן עליהם. לאור האמור, אבקשך לעצור את ההליך ולפעול לטובתם של אוכלוסיות אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר