התיעוד נחשף

תעלומת המונולית: מי בנה אותם, ומי פירק?

שורה ארוכה של עמודי מתכת התגלו במקומות רבים ברחבי העולם, אך לפחות במקרה אחד נחשף מי בנה אותו ומדוע • במקביל, התפרסם תיעוד של הגברים שהעלימו אותו (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

תעלומת המונולית: בימים האחרונים, דווח כי התגלה מונולית נוסף באיי וייט, אשר בתעלת למאנש (בין אנגליה וצרפת), לאחר שכבר התגלו במדבר יוטה, רומניה, צפון הולנד, לאס וגאס ומרכז קליפורניה.

סרטון שהועלה ליוטיוב, מראה קבוצת גברים המסירים את המונולית במדבר יוטה, עליו דיווחנו כי הוא נעלם באותה מסתוריות כפי שהוצבה.

ההסבר שלהם, הגיוני לחלוטין. הם לא רצו שיבואו למקום אלפי תיירים, שיהרסו את מדבר יוטה. בתיאור הסרטון נכתב: "בשלב הזה, אין בכוונתנו למסור מידע, לספק תשובות או להתייחס לנושא".

אך אחד מהם הסביר בראיון: "האדמה שם לא ערוכה להתמודד עם אינספור המטיילים שהגיעו. אנשים באו במכוניות, אופנועים, אופניים חשמליים, אוטובוסים ואפילו כלי טיס, ובאזור אין אפילו מגרש חנייה מסודר. אין במקום שירותים, פחי אשפה, מסלולי הליכה או חניוני לילה. אנשים השאירו את האשפה שלהם במקום. הורדנו את המונולית בגלל תקדימים דומים מהעבר".

"חשוב לי להדגיש: פירוק המונולית הוא מאורע טרגי – ואם מישהו חושב שאנחנו מרוצים ממה שעשינו, אז אנחנו לא. אף על פי כן, היינו חייבים לעשות את זה. למעשה, עוד בזמן שפירקנו את הפסל כבר איחרנו את המועד. אומר זאת כך, הנזק שאנחנו עשינו באותו לילה הוא כאין וכאפס לעומת הנזק שנגרם כתוצאה מהתגובה ברשת למונולית".

בתוך כך, בשיחה עם אתר הניו יורק טיימס, ווייד מקנזי העיד על עצמו כי הוא האמן שעומד מאחורי המונולית שהתגלתה בסמוך לעיר אטסקדרו, בין לוס אנג'לס לסן חוזה. לטענתו, הוא בנה את המונומנט במקום בעזרת חמישה חברים.

"אחרי שהמונולית השני התגלה ברומניה, חשבנו לעצמנו: 'חייב להיות עוד אחד' - אז סיכמנו ביחד שאנחנו נעשה את זה", סיפר האמן.

אך בכל זאת, מי בנה את המונולית הראשונה, או את כל שאר עמודי המתכת שהתגלו עד כה? עדיין תעלומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר