המשבר הבא?

בג"ץ מחייב: מתווה לחוק הגיור תוך 13 ימים

השופטים קבעו כי לא יתנו דחייה נוספת, וכי על המדינה להציג מתווה לחוק הגיור - מה שעלול לגרום למשבר נוסף בין הסיעות החרדיות לכחול לבן, ברקע האיום בפיזור הכנסת ובחירות (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המשבר הפוליטי העמוק עלול להוביל את הסיעות החרדיות, החברות בממשלה, לדרך ללא מוצא: שופטי בג"ץ הודיעו הערב (שלישי) למדינה כי לא יסכימו לתת הארכה נוספת, וכי עליה להציג מתווה לחוק הגיור המועדף עליה עד 21.12, עוד 13 ימים.

בהחלטה נכתב כי "העתירות שבכותרת תלויות ועומדות מזה שנים ארוכות. רובן הוגש לפני 15 שנים, צו על תנאי הוצא בהן לפני כארבע וחצי שנים והדיון האחרון התקיים ביום 2017.5.16 .בהחלטתנו מיום 2020.8.19 שבנו ונעתרנו לפנים משורת הדין לבקשת המדינה לדחות את מתן פסק הדין על מנת לאפשר פתרון שייתר אותו".

"הוספנו עם זאת כי נוכח התמשכות ההליכים אנו מצפים שלא תוגשנה בקשות לארכות נוספות. לאחר עיון בבקשה ובתגובת העותרים, איננו רואים מקום לדחייה נוספת במתן פסק הדין, אך למותר לציין כי ככל שתהיה התפתחות עד למועד הינתנו ניתן להגיש בנושא הודעה מעדכנת מתאימה".

הרקע למשבר הוא אי הסכמת 'יהדות התורה' למתווים שהוצעו עד כה, בהם מתווה משה ניסים ומתווה שר הפנים דרעי. לדברי אנשי המפלגה המטפלים בנושא, בכל המתווים ישנם "חורים בלתי מתקבלים על הדעת", וכי צריך חוק גיור ממלכתי שימנע כל פגיעה במעמד הנוכחי וישמור על הסטטוס קוו.

המשבר הפוליטי, שכנראה יוביל לבחירות רביעיות, ימנע משמעת קואליציונית בהצבעה שתבוא בנושא חוק הגיור, ועל כן לא מבטיח את תמיכת 'כחול לבן' באף הצבעה, כך שעלול להיווצר מצב שהמדינה לא תציג תשובה לבג"ץ ובכך תיתן לשופטי העליון היכולת להחליט לבד.

לנתניהו אישית ככל הנראה לא משנה איזה חוק יאושר, ובכירים ב'דגל התורה' אף אמרו לנו כי מאז בחירת ביידן לנשיאה הבא של ארצות הברית אולי ראש הממשלה אף יעדיף מתווה גיור נוח לרפורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר