אחרי ההפגנה הסוערת

טרקטור נוסף הושחת; הנזקים: מעל מיליון שקלים

הקרב על תוואי הרכבת הקלה בבירה, שגרם להפגנה סוערת ואלימה, שלא נראתה שנים בירושלים, גרם לנזקים של מעל מיליון שקלים לתשתיות; בתוך כך התגלה כי טרקטור נוסף הושחת (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר ההפגנה האלימה והמהומות הקשות במהלך ההפגנה במרכז ירושלים, נגד מעבר הרכבת הקלה בסמוך לשכונה החרדית, מתברר כי מלבד הטרקטור שהועלה באש במהלך ההפגנה, באזור העבודות, טרקטור נוסף הושחת בידי אלמונים.

ל'כיכר השבת' נודע כי אלמונים ניפצו, ככל הנראה במהלך ההפגנה או לאחריה, את שמשת הטרקטור שחנה באזור עבודות הרכבת הקלה, שפכו סוכר לתוך המונע, גזרו את צינורות השמן ועוד.

ההפגנה הסוערת - מהרחפן (צילום: דודי קפלר)

בתוך כך, ביממה שאחרי ההפגנה האלימה התברר כי הנזק שנגרם לתשתיות במהלכה, בעקבות המהומות הקשות, הוא מעל מיליון שקלים, כך דווח באתר ynet.

במהלך ההפגנה, שהוגדרה כהפגנה אלימה במיוחד שלא נראתה כמותה בירושלים בכל השנים האחרונות, הוצתו עשרות פחי זבל, רמזורים הושחתו וגדרות נעקרו.

הטרקטור שהוצת בליל ההפגנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המפגינים, מרביתם מאנשי 'העדה החרדית', הפגינו נגד תוואי הרכבת הקלה שצפוי לעבור בשכונות החרדיות בעיר, וזאת מחשש שהרכבת, שאמורה לעבור ברחוב בר אילן, תביא עמה פריצות לשכונות.

ההפגנה שהחלה ביום שני בערב בדברי מחאה מרבנים שונים, המשיכה לעימותים אלימים וחריגים בעוצמתם עם המשטרה, במהלכה, המפגינים הבעירו צמיגים, הציתו פחים ואף טרקטור שחנה באתר בנייה. 25 מפגינים נעצרו בעימותים.

שוטר הכה חרדי עד שאיבד הכרה - ועזב בלי שהגיש לו סיוע (צילום: ידידיה אפשטיין)

אתמול, במהלך היום, תוקנו הרמזורים שנעקרו, והגדרות שניזוקו פונו על ידי עובדי העירייה. במקביל, העבודות באזור של הרכבת הקלה לא חודשו אתמול, אחרי ההפגנה.

יצוין כי לא מעט רבנים חרדים תומכים בתוואי הרכבת הקלה, שאושר בסיוע הנציגים החרדים במועצת העיר, לאחר שהוכנסו בתוואי שינויים רבים, כפי דרישת הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר