"גורמים לחושך"

האדמו"ר מויז'ניץ על האקדמיה: "גזירות היוונים"

בדברים שנשא בכינוס מנהלי הסמינרים שהתקיים בבני ברק יצא האדמו"ר מויז'ניץ בחריפות נגד לימודי אקדמיה במגזר וקרא "להלחם ביוונים בני דורנו ולהינצל מציפורניהם" (אקטואליה)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מיז'ניץ נושא דברים (צילום: חצר הקודש ויז'ניץ)

האדמו"ר מויז'ניץ יוצא בחריפות נגד לימודי אקדמיה במגזר החרדי. בדברים שנשא בכינוס מנהלי הסמינרים שהתקיים בבני ברק אמר הרבי כי "עומדים אנו לפני ימי החנוכה, ימים שמזכירים לכולנו את מלכות יוון אשר שמאו עיני ישראל בגזירותיהם במטרה ללמד אותם בחכמה יוונית ולהפרידם חלילה מתורת ה'".

עוד אמר הרבי כי "באתי לכאן לעורר ולחזק אודות ענין לימודי האקדמיה האסורים. לימודים אלו הם היפך מחכמת התורה הקדושה, והם גורמים לחושך ואפילה, ההיפך הגמור מלימוד התורה, וכי כל מגמתם היא להחדיר כפירה ומינות רחמנא ליצלן, באמצעות חלקלקות לשון כדי להביא לפרנסה בכבוד והרווחת ממון, ומשם המצב הולך ומידרדר".

"לצערי הרב", אמר האדמו"ר, "נהמת לבבי זועק כעת מתוך ידיעה ברורה על החורבנות אשר חוללו אותם לימודי אקדמיה, אשר עשו שמות בבתי ישראל, ועלינו לא להסתנוור חלילה מכל אותם הצעות ומשאות שווא אשר כל מטרתם להדיח ח"ו את נפשו באמצעות הבטחות על לימודים בהפרדה תחילה, ולאחר מכן כדי לקבל תואר ולהתקדם המסלול ממשיך באופן שאינו נפרד".

לסיום אמר הרבי כי "יש להתחזק ביתר שאת, ולעורר אודות הסכנה שבאותם הלימודים, וה' יעזרנו שמכנס זה שמטרה אחת לה – להלחם ביוונים בני דורנו ולהינצל מציפורניהם, יהיו תוצאות חיים ומבורכים לכלל ולפרט, לגדור גדר ולעמוד בפרץ".

כזכור, בשבועות האחרונים דווח ב'כיכר השבת' על מכתב חריף מטעם כלל רבני חסידות גור, גם כן בנושא לימודי האקדמיה, מכתב שבו הזהירו הרבנים את ציבור אנ"ש מפני לימודים אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר