לאחר ההשוואה המזעזעת

ביידן במינוי נוסף של יהודיה מהצד הליברלי

ד"ר רוחל וולנסקי, רופאה יהודייה, החברה בטמפל קונסרבטיבי שהשווה בין התנהלות טראמפ למשטר הנאצי, תמונה על ידי הנשיא הנבחר ביידן לראש המרכז לבקרת מחלות (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
ד"ר רוחל וולנסקי (צילום: חשבון הטוויטר של וולנסקי)

רופאה יהודייה החברה בטמפל קונסרבטיבי שהשווה בין התנהלות טראמפ למשטר הנאצי, נבחרה על ידי ביידן לשמש כראש המרכז לבקרת מחלות.

בסוכנות הידיעות היהודית (GTA), דווח כי ממשל ביידן בחר בד"ר רוחל וולנסקי המשמשת כיום כראש המחלקה למחלות זיהומיות במסצ'וסטס, ומרצה בהרווארד, כמי שתעמוד בראש הצוות שביידן מייעד למלחמה בקורונה.

בחודש ניסן אשתקד אמרה ד"ר וולנסקי בראיון לעיתון יהודי מקומי כי "בית הכנסת שלה הוא מקור השראה ונחמה עבורה בהתמודדות עם אתגרי מגפת הקורונה"

מתברר כי בית הכנסת המדובר הינו "טמפל עמנואל" הקונסרבטיבי בעיר בוסטון, בית הכנסת המדובר -בו חברים כ-1200 משפחות- עלה לכותרת לפני כשלושה שבועות כאשר בתגובה לסירובו של טראמפ להכיר בניצחונו של ביידן פרסם הודעה לכלל חברי הקהילה, ולפיה "בשבוע זה, שבו אנחנו מציינים את יום השנה ה-82 למאורעות ליל הבדולח, אנחנו כיהודים יודעים שכאשר שליטים יוצאים בהכרזות ואף אחד לא מאתגר אותם על כך, כאשר אזרחים מהשורה עוברים לסדר היום ולא עושים דבר, או חמור מכך - מצטרפים אל אלו שרוצים להחריב את הדמוקרטיה, זה מוביל לנזק הנוראי ביותר".

ההשוואה בין מעשי המשטר הנאצי לטראמפ זעזעה את הקהילה היהודית האורתודוקסית בארה"ב, וחשפה את השסעים העמוקים בין קהילות הקונסרבטיבים והרפורמים שתמכו בביידן, והקהילה האורתודקסית שתמכה בטראמפ.

בחירתו של ביידן בד"ר וולנסקי חברת הקהילה לתפקיד הבכיר, מתגמלת את הקהילות שתמכו בו, גם אם לעיתים בצורה מפוקפקת ושערורייתית אם כי חובה לציין שהסבירות שזו הייתה הסיבה לבחירתה אינה גבוהה.

מעניין לעניין באותו עניין, גם הקהילה היהודית בניו יורק חווה בימים אלו שסעים עמוקים בין החרדים לרפורמים. דווקא כאשר נדמה היה כי החלה תפנית חיובית ביחסי הקהילות השונות לאחר גל התקפות אנטישמיות רצחניות בתחילת שנת 2020 והקהילות מתאחדות לקראת מאבק משותף באנטישמיות הגואה, אלא שמשבר הקורונה דחק לשולי סדר היום את מקרי האנטישמיות, בעוד הקהילה החרדית בברוקלין מואשמת ע"י הקהילות הלא חרדיות כגורמת לעלייה בתחלואה עקב תיעודי התקהלויות של קהילות מסוימות שהטילו - ממש כמו בישראל - את צילן על כלל המגזר החרדי בארה"ב כמפרי חוק סדרתיים.

לקראת תחילת כהונת ביידן ושינוי מאזן יחסי הכוחות בוושינגטון בין הקהילה החרדית שהייתה הדומיננטית בממשלו של טראמפ, לטובת הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות שחוזרות לימיהן הטובים בממשל ביידן, כפי שהיו בתקופת ממשל אובמה, נראה כי הן יידרשו למאמץ משותף במלחמה נגד האנטישמיות שאיננה מבחינה בין הקהילות השונות ואין ספק כי השוואת ממשל היוצא של טראמפ למשטר הנאצי אינה תורמת לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר