"לא ראה בחומרה"

אב תכנן לחתן בת 14 עם בגיר, נעצר וישוחרר

שוטרים הגיעו אתמול לבית משפחה חרדית בירושלים, ועצרו את האבא שתכנן לחתן את בתו בת ה-14 עם אדם מבוגר • בניגוד לבקשת המשטרה, ישוחרר האבא למעצר בית (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חתונה של קטינים. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (חמישי) לשחרר כבר הערב אדם שנעצר אתמול בחשד כי תכנן לחתן את ביתו הקטינה, בת 14, עם אדם מבוגר.

לפי החשד, הוא תכנן לקיים את החתונה אתמול, אך אז הגיעו כוחות משטרה לבית ועיכבו את החשוד ואת אישתו, אותם לקחו לחקירה.

נציג המשטרה אמר היום בדיון כי "ניתן לראות שהמשיב שנחקר לא ראה בחומרה את הדבר". המשטרה ביקשה 5 ימי מעצר תוך הסבר כי "יש עילת המעצר ושיבוש הליכי חקירה. יש לנו עוד 5 פעולות חקירה שמתוכן 5-1 פעולות בנות שיבוש".

עורך דינו של החשוד אמר בדיון כי "מבלי להקל ראש במעשה זה לא מצדיק מעצר", תוך שהוא מציין כי האבא לטענתו, לא ידע כי מדובר בעבירה פלילית.

"שהוא הבין במשטרה שזה פלילי הוא אמר שהוא מבטל את הכל. הבת רצתה את זה בחירוף נפש ולחצה עליו. אין פה עניין עקרוני", טען עורך דינו של האבא.

בית המשפט שאל את נציג המשטרה היכן הילדה, אך במשטרה השיבו כי הם לא יודעים היכן היא נמצאת.

השופט אמר לסיכום "עיינתי בתיק החקירה, אני סבור שנוכח הודעות שסומנו 3-1 ,ובשים לב לגרסת המשיב עצמו, קיימת תשתית ראייתית המקימה חשד סביר".

השופט הסכים כי יש אפשרות לשיבוש הליכי חקירה אך "יחד עם זאת, נסיבות המקרה בכללותם בעבירות בהם חשוד המשיב לטעמי אינן מצדיקות להיעתר לבקשת המבקשת ולהאריך את המעצר ב-5 ימים".

לכן, הורה על הארכת מעצר עד היום בשעה 18:00 ואז לשחרר אותו למעצר בית במקום שאינו ביתו, בכפוף לתנאים מגבילים בהם איסור ליצור קשר עם הבת, והפקדה כספית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר