'שלושים' לגר״ד פיינשטיין: ב‘אורייתא' חילקו ש״ס

לרגל ה'שלושים' לגאון רבי דוד פיינשטיין, בישיבה התיכונית החרדית 'אורייתא' בירושלים קיימו אתמול (רביעי) אירוע מיוחד וחילקו בין התלמידים את לימוד מסכתות הש״ס לזכרו (עולם הישיבות)

ההספד בישיבה התיכונית החרדית 'אורייתא' בירושלים (צילום: באדיבות המצלם)

לרגל ה'שלושים' לגאון רבי דוד פיינשטיין, בישיבה התיכונית החרדית 'אורייתא' בירושלים קיימו אתמול (רביעי) אירוע מיוחד וחילקו בין התלמידים את לימוד מסכתות הש״ס לזכרו

תלמידו של הגר״ד זצ״ל יבלחט״א הרב ד"ר דוד ופנר, המשמש כראש מגמת אנגלית בישיבה, סיפר כיצד לפני שנה ביקר את רבו במהלך חג החנוכה, ״לאחר למעלה מ-40 שנה שהוא לא ראה אותי. הגעתי למשרד שלו בישיבה. הוא זיהה אותי מיד ואמר: דוד, מה שלומך? דמעות עלו בעיניי, זה היה מאוד מרגש״.

הרב ופנר סיפר לבחורים על חוויותיו בתור בחור צעיר ב'מתיבתא תפארת ירושלים' בניו יורק, המשלבת אף היא לימודי חול ואשר בראשה עמד הפוסק הגאון רבי משה פיינשטיין, אביו של הגר״ד, זצ״ל. ״היינו יושבים עם ר' דוד פיינשטיין שבעה או שמונה בחורים ולומדים ביחד גמרא. באותם השיעורים היו עולים לדיון לא פעם מגוון נושאים אקטואליים, אם זה שאלות פילוסופיות, רפואיות או ביולוגיות. בכל אחד מהנושאים האלה ר' דוד גילה בקיאות. מה שהפתיע אותי בתור בחור צעיר. זה היה מפתיע שעם כל השקיעות של ר' דוד בלימוד, היה אפשר לדבר איתו על הכל. מנגד, הוא היה עניו מאוד. באותם ימים יצא לאור ספרו 'קול דודי' אבל הוא סירב לכתוב בשער את שמו, כי זה לא מתאים מאחר ואבא שלו ר' משה היה עדיין בחיים״.

סיפור נוסף שהתלמיד היה עד לו אירע כאשר אחד מרבני ארה״ב הגיע לגר״ד פיינשטיין כדי לשאול את דעתו אודות הגדרתו של הרבי מליובאוויטש זצ״ל בתור משיח שהחלה לרווח אז בחסידות חב״ד. ״ר' דוד התסכל עליו ופשוט ענה במילה אחת: הלוואי...״. הרב ופנר אף סיפר כי הגר״ד דגל ב״כח דהיתרא עדיף״ וכי נהג לומר לתמידיו ש״קל לאסור ולהיראות מחמיר וצדיק, אבל הגדולה האמיתית היא להסתכל על 'שאלה' ולמצוא את הדרך להתיר״.

בכנס נשאו דברים בנוסף נשיא הישיבה הרב חיים וידאל, המכהן כדיין בבית הדין הרבני בירושלים, וראש הישיבה הרב ישראל אסייג.

הרב ופנר אשר עשה עלייה לפני למעלה מ-20 שנה שימש במשך עשרות שנים בתור מרצה לאנגלית במוסדות על תיכוניים שונים. במסגרת זו, הכשיר עד היום מאות מורים לאנגלית ואף זכה בזמנו בפרס המורה הטוב בניו יורק תואר אשר הוענק לו בידי ראש העיר האגדי רודי ג'וליאני.

הגאון רבי דוד פיינשטיין זצ״ל הלך לעולמו בחודש שעבר בגיל 91 בניו יורק. שימש במשך שנים כראש 'מתיבתא תפארת ירושלים', כחבר מועצת גדולי התורה וכאחד ממנהיגיה הרוחניים של יהדות ארה״ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר